پرواز هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ در باران شدید (ویدیو)

تورهای مسافرتی لحظه آخر

اگر در مسیر رفتن به فرودگاه باشید و باران شدید هم ببارد، طبیعی است که از خودتان بپرسید آیا در این وضعیت هواپیما پرواز خواهد کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است چون هواپیماهای مدرن و امروزی به گونه ای طراحی و تجهیز شده اند که در بسیاری از شرایط آب و هوایی از جمله بارندگی شدید قادر به پرواز هستند. به طور خلاصه می توان گفت باران به تنهایی نمی تواند یک هواپیما را از پرواز بازدارد. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که تیک آف یک هواپیمای بوئینگ 737 هنگام بارندگی شدید را نمایش می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، موتور و بال های هواپیما در کنار هم کار می کنند تا نیروی بالابر تولید کنند. این نیرو با تغییر دادن مسیر و فشار هوا، هواپیما را از زمین بلند می کند و باران نمی تواند در این فرایند اختلال ایجاد کند. این واقعیت، هنگامی که هواپیما به ارتفاع کروز رسید (در حدود 35000 پا) نیز صدق می کند، چون باران بیشتر در لایه های پایین جو می بارد و به این ترتیب حتی هنگامی که روی سطح زمین باران شدیدی می بارد، فضای اطراف هواپیما کاملاً صاف است.

راز آسمان پایتخت

البته چنانچه باران خیلی شدید باشد، ممکن است دید خلبان محدود بشود و نتواند تیک آفش را انجام بدهد، علاوه بر این باران خیلی شدید گاهی ممکن است موتورهای هواپیما را خاموش کند و خلبان مجبور بشود آن ها را دوباره روشن کند.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

مرتبط با : بوئینگ
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “پرواز هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ در باران شدید (ویدیو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز