پرواز موفق هواپیمای باربری بدون خلبان

تورهای مسافرتی لحظه آخر

برای نخستین بار در صنعت هوانوردی و به عنوان یک قدم بسیار مهم، یک هواپیمای باربری بزرگ پرواز بدون خلبان را با موفقیت به پایان رساند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هواپیمای سسنا  208B Caravan که به سیستم کنترلی ساخت شرکت Reliable Robotics مجهز شده بود و یک خلبان از راه دور بر عملکرد آن نظارت می کرد توانست 12 دقیقه به پرواز در بیاید و یک مسافت 80 کیلومتری را بپیماید. البته نظارت خلبان بر عملکرد هواپیما فقط برای بالا بردن ایمنی در مراحل تاکسی، تیک آف و فرود صورت گرفته است.

سسنا 208B Caravan یک هواپیمای باربری مهم و پرطرفدار است که نقشی حیاتی در ارتباط دادن جوامع تجاری با یکدیگر ایفا می‌کند.

هدف شرکت Reliable Robotics این است که سوانح هوایی را به حداقل برساند و معتقد است سیستم های اتوماسیون پیشرفته می‌توانند بیش از 70 درصد از میزان سوانح های هوایی کشنده بکاهند. سیستمی که توسط این شرکت طراحی شده با هواپیماهای مختلف سازگار است و باعث می‌شود حضور خدمه پرواز غیر ضروری باشد.

راز آسمان پایتخت

Reliable Robotics معتقد است شرکت‌های باربری هوایی از طریق به کارگیری خلبان از راه دور می‌توانند بهره‌وری را افزایش دهند و یک خلبان می‌تواند در هر زمان و هر کجا که نیاز باشد بر کار یک هواپیما نظارت داشته باشد. بدون حضور فیزیکی خلبان، هواپیما بهتر می‌تواند به هواپیماهای دیگر واکنش نشان بدهد و با مناطقی که بسیار پر ترافیک هستند، سازگارتر باشد.

در حال حاضر، شرکت Reliable Robotics بر روی اتوماسیون هواپیماهای باربری و نظامی تمرکز کرده است و پرواز دادن هواپیماهای مسافربری بدون خلبان در کوتاه مدت جزو برنامه قرار ندارد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز