پرواز جت های جنگنده رافائل فرانسوی (ویدیو)

هواپیمای داسو رافائل (Dassault Rafale) یک جنگنده دو موتوره و چند منظوره فرانسوی است که طراحی و ساخت آن را شرکت هوانوردی داسو انجام می دهد. این هواپیما، یک جنگنده همه منظوره با قابلیت پنهان کاری نسبی است و می تواند به طور همزمان عملیاتی مانند برتری هوایی، بمباران هدف هایی بر روی زمین، شناسایی و بازدارندگی اتمی را انجام بدهد. در ادامه ویدیویی از پرواز این جنگنده را تماشا خواهید کرد و صدای غرش آن در آسمان را خواهید شنید.

به گزارش کاماپرس، داسو رافائل جنگنده ای است که به نسل چهارم جنگنده ها تعلق دارد با این حال از برخی ویژگی های جنگنده های نسل پنجم نیز بهره می برد. این جنگنده فرانسوی از دو موتور توربوفن استفاده می کند که هر یک بدون پس سوزی 50.42 کیلونیوتن و با پس سوزی 75.62 کیلونیوتن گشتاور تولید می کنند. حداکثر سرعت رافائل 2 ماخ است و بدون پس سوزی می تواند به سرعت مافوق صوت دست پیدا کند. رافائل می تواند پنج مخزن سوخت خارجی 1700 و 2000 لیتری را با خود حمل کند و برد آن 4200 کیلومتر اعلام شده است.

نیروی هوایی و نیروی دریایی فرانسه از کاربران اصلی این جنگنده هستند و طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است آن را جایگزین همه جنگنده های قدیمی خود کنند. علاوه بر فرانسه، کشورهای هند، مصر و قطر نیز این جنگنده را به ناوگان نظامی خودشان اضافه کرده اند.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “پرواز جت های جنگنده رافائل فرانسوی (ویدیو)

  1. ع ا ز گفته:

    این جت جنگنده ها دو مناطقی میتوانند خوب مانور داشته باشند که سه موشک امروز مثل اس ۳۰۰ و۳۵۰ و۴۰۰ و با تازگی که روسها اس ۵۰۰ را هم رونمایی کردن و در سیستم پدافند خود عملیاتی کردن و با وجود اس ۴۰۰ و اس ۵۰۰ به سرمایه گذاری جت های نسل پنجم میلیاردها دلار و وقت تولید و طراحی را خسارت سنگین زدن منظور روسیه است با تولید نسل پنجم اس ۴۰۰ و اس ۵۰۰و امروز هر کشوری که اس۴۰۰ و اس ۵۰۰ را داشته باشد برتری هوای بالای را دارد نه اینکه هواپیمای نسل پنجم .

  2. مهدوی گفته:

    بزرگترین دیوار درجهان واقع در ‌مرزهای چین است اما دشمنان چین دو بار به چین حمله کردند وآن دیوار مانعی آن ها نشد چراکه خریدن نگهبانان آسان تر بود وآنها از دروازه های آن به راحتی میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز