فرود وحشتناک هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 (ویدیو)

لست سکند

شاید یکی از دلهره آورترین لحظات برای هر مسافر هوایی این باشد که هواپیما نقص فنی پیدا کند و یا به دلیل شرایط جوی ناپایدار یا وزیدن باد مخالف دچار تکان و تلاطم بشود. در این شرایط کار خلبان نیز دشوار و توانایی های او در کنترل هواپیما محک زده می شود. در ادامه ویدیویی تماشا خواهید کرد که فرود وحشتناک یک هواپیمای بوئینگ 777 در فرودگاه زوریخ را نشان می دهد.

به گزارش کاماپرس، بادها می توانند تأثیری مهم بر نشست و برخاست و مانورهای یک هواپیما داشته باشند ولی این تأثیر همیشه مثبت نیست و گاهی ممکن است خطرآفرین باشد. در صنعت هوانوردی بادهای موافق و مخالف به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و یکی از این بادهای مخالف و خطرآفرین کراس ویند یا باد عرضی است که عمود بر باند می وزد و به پهلو و کناره هواپیما برخورد می کند.

در این نوع وزش، هنگام فرود آمدن هواپیما از آن جایی که سرعتش کم است، باد اثر بیشتری بر روی هواپیما می گذارد. سکان عمودی هواپیما این باد را دریافت می کند و بسته به شدت وزش باد، دم هواپیما منحرف می شود و خلبان های باتجربه هنگام برخاستن یا فرود به خوبی با این باد مقابله می کنند. روش مقابله با کراس ویند به این صورت است که وقتی باد از جهت چپ می وزد و در نتیجه دم آن به سمت راست متمایل می شود، خلبان پدال رادر (rudder) را به سمت چپ فشار می دهد تا هواپیما در امتداد باند قرار بگیرد.

راز آسمان پایتخت

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز