پرداخت پاداش بازنشستگان با 734 هزار میلیارد ریال بودجه فوری

لست سکند

رئیس سازمان برنامه و بودجه در عمل به وعده خود مبنی بر پرداخت پاداش بازنشستگان تا پایان دولت دوازدهم دستور افزایش بودجه و تخصیص اعتبار صرفاً به منظور پرداخت مانده بدهی دولت بابت پاداش بازنشستگان تا پایان سال ۱۳۹۹ را صادر کرد.

به گزارش کاماپرس، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در آخرین روزهای دولت دوازدهم وعده داده بود که پاداش های معوق بازنشستگان در روزهای باقیمانده از این دولت پرداخت می شود و بر اساس نامه ای که رسانه ها منتشر کرده اند وی با تخصیص بودجه فوری به وعده خود عمل کرده است.

ایلنا گزارش کرده است که نوبخت سوم مردادماه در نامه‌ای به خزانه داری کل کشور، دستور افزایش و تخصیص اعتبارات هزینه عمومی دستگاه‌های اجرایی صرفاً بابت پرداخت مانده مطالبات پاداش پایان خدمت بازنشستگان تا پایان سال ۱۳۹۹ را صادر کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم مرتبط با بازنشستگان، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

مطابق این دستور دستگاه‌های اجرایی موظف شده اند به منظور پرداخت به ذینفع نهایی – بازنشستگان دارای طلب بابت پاداش پایان خدمت – مشخصات کامل افراد مشمول دریافت پاداش پایان خدمت تا پایان سال ۱۳۹۹، شامل کد ملی، تاریخ بازنشستگی، شماره حساب بانکی، دستگاه محل خدمت و مبلغ قابل پرداخت، را با امضاء ذیحساب/ مدیر امور مالی مربوطه به وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل) و سازمان برنامه و بودجه اعلام نمایند و خزانه‌داری کل، مطالبات پاداش پایان خدمت سال ۱۳۹۹ را به طور مستقیم به حساب ذی‌نفع نهایی پرداخت نماید.

راز آسمان پایتخت

طبق گزارش هایی که  سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی استان های سراسر کشور ارائه کرده اند، تا کنون اطلاعات مذکور از سوی دستگاه‌های اجرایی ۲۹ استان واصل شده و ٧٣۴ میلیارد و ۴١١ میلیون تومان نیز برای پاداش بازنشستگان سال ۹۹ پرداخت شده یا در حال پرداخت است.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

 تورم زا بودن افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران مغلطه است

در تحولی دیگر ایلنا امروز به مغلطه آمیز بودن استدلال های مخالفان افزایش مزد کارگران و افزایش حقوق بازنشستگان پرداخته و نوشته است؛ فعالان کارگری معتقدند متوسط سهم دستمزد در هزینه‌های کارفرمایان از ده درصد بیشتر نیست و این ادعا که بدنه‌ی کارفرمایی کشور تاب‌آوری مزد بیشتر را ندارد، از اساس اشتباه است؛ کارفرمایان در شوک‌های ارزی دو سال اخیر، افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی هزینه‌های مواد اولیه و واسطه‌ای تولید، افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی هزینه‌های حمل و نقل و گرانی ماشین‌آلات که نرخ آن‌ها دلاری است و بعد از شوک‌های ارزی چند برابر شده را تحمل کردند و صدایشان درنیامد؛ اما همین‌ها وقتی پای مزد کارگران در میان باشد، واویلا سر می‌دهند و شروع به هشدار دادن می‌کنند: اگر مزد را افزایش دهید، ناچاریم کارگران را تعدیل کنیم!

این استدلالات در این فضای متورم اقتصادی پذیرفتنی نیست؛ اما برویم سراغ استدلال دومِ مخالفت با افزایش دستمزد یا همان تکیه بر تورم‌زا بودن آن! از ابتدای سال جاری که دستمزد کارگران فقط ۳۹ درصد افزایش یافته، صعود تورم با شتاب بسیار تداوم داشته به گونه‌ای که نرخ ۴۴ درصدی برای تورم رسمی تیرماه ۱۴۰۰، فقط یک روتوش رسمی و باسمه‌ای برای پایین کشیدن نرخ تورم است؛ هر کس در این کشور زندگی کند می‌داند که نرخ تورم سالیانه در اقلام ضروری و در سبد خانوار، حداقل ۱۰۰ درصد است!

سال پیش همین موقع، نرخ سبد معاش حداقلی خانوارهای کارگری، حدود ۵ میلیون تومان بود و امروز بعد از یکسال، از مرز ۱۰ میلیون تومان نیز گذاشته است؛ یعنی یک تورم واقعیِ ۱۰۰ درصدی! این تورم چطور به هزینه‌های اولیه زندگی کارگران تحمیل شده است آنهم در شرایطی که مزد فقط ۳۹ درصد زیاد شده؛ چرا در چنین شرایطی، نمایندگان مجلس از جمله الیاس نادران و مهدی طغیانی، در آستانه‌ی سر کار آمدن دولت جدید، در بلندگوهای رسمی ادعا می‌کنند حقوق بازنشستگان تورم‌زاست و نباید مزد و حقوق افزایش یابد!

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “پرداخت پاداش بازنشستگان با 734 هزار میلیارد ریال بودجه فوری

  1. بهنام گفته:

    سلام،من بازنشسته سال 99یکی از دستگاههای اجرایی در تهران هستم ولی تاکنون پاداش بازنشستگی به من پرداخت نشده است.هیچکس هم پاسخگونیست

  2. راضیه درویش خادم گفته:

    سلام من بازنشسته ی فروردین 1399 از بخش اتاق عمل هستم وتاکنون پاداش دریافت نکرده ام.خدا از باعث وبانی این حق خوریها نگذره

  3. مسلم موسوی گفته:

    چرا این قدر دروغ میبافید… سی وسه هزار نفر بازنشسته ۹۹ داریم… مگه با هفت صد میلیارد پول چن نفر رو میشه داد؟؟ شاید سه چهار هزار نفر… چرا این طور با بازنشسته ها بازی میکنید؟ تازه همون هم هنوز به هیچ بازنشسته ای تعلق نگرفته.. چرا؟؟؟ چرا؟؟؟

  4. بازنشسته ۹۸ گفته:

    چرا فکری به حال بازنشستگان اول مهر سال ۹۸ نمی کنید که قبل از همسان سازی پرداخت شد و نصف سال ۹۹ شد لطفا پیگیری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز