پرداخت عیدی بازنشستگان به کجا رسید؟

پایه عیدی بازنشستگان یک میلیون و 600 هزار تومان اعلام شده اما پرداخت آن به حقوق بهمن ماه نرسید. عیدی بازنشستگان تا دوم اسفندماه پرداخت نشده بود، اما ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی که در یکم اسفندماه برگزار شد، رئیس سازمان برنامه و بودجه را ملزم کرد تا هر چه سریع‌تر عیدی کارمندان دولت و بازنشستگان به حساب آن‌ها واریز شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ حقوق و دستمزد، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، قاعدتا کارمندان و قشر بازنشسته کشور طبق معمول هر سال منتظر اعلام مبلغ عیدی و پرداخت آن با واریز حقوق بهمن ماه بودند. طبق اعلام نهادهای ذی ربط، مبلغ عیدی بازنشستگان یک میلیون و 600 هزار تومان به علاوه مبلغ عیدی همسر و فرزند یا فرزندان اعلام شد. میزان اضافه بر مبلغ عیدی به ازای همسر 400 هزار تومان و هر فرزند 150 هزار تومان است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

عدم پرداخت عیدی با حقوق اسفندماه باعث شد تا بازنشستگان گلایه‌های زیادی داشته باشند و به اداره‌های تامین اجتماعی شهر و استان خود مراجعه کنند. هر چند که پیش از این بازنشستگان از این مبلغ عیدی ناراضی بودند، چون معتقدند که این مقدار پول به هیچ وجه با تورم همخوانی ندارد.

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی از لحاظ پرداخت عیدی بازنشسته و تامین منابع مالی در این خصوص مشکلی وجود نداشت. منتهی تا دوم اسفندماه، مصوبه دولت مبنی بر پرداخت عیدی بازنشستگان به وزارت رفاه و به تبع آن سازمان تامین اجتماعی ابلاغ نشده بود، به همین علت پرداخت مبلغ عیدی به تعویق افتاد.

مبلغ عیدی کارمندان چقدر شد؟

امسال عیدی کارمندان همین مقدار است و طبق بخشنامه ارسالی به ارگان‌ها و ادارات دولتی، مزیت عیدی همسر و فرزند هم به این مقدار اضافه می‌شود. مبلغ عیدانه کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال 1400 است. اما به هر حال این پرداختی برای کارکنان مذکور کمتر از 50 درصد پایه عیدی کارمندان استخدامی دولت نخواهد بود.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “پرداخت عیدی بازنشستگان به کجا رسید؟

  1. عباس گفته:

    سلام ما بازنشستگان فرهنگی هستیم تا ساعت ۳ عصر پنج شنبه ۵ بهمن عیدی پرداخت نشده و کاملا دروغ است ممنون از پیگیری شما

  2. جوادپورپیله ور گفته:

    متاسفانه اززمان پایان جنگ تحمیلی که بیش ازسی سال میگذرد حتی برای یکسال عیدی هایی که به کارگران وکارمندان دولتی پرداخت شد موردرضایت هیچکس نبودوتمام هم وغم مسئولین درجهت کاهش آن بوددررژیم قبل سالهای اول انقلاب همواره یکبرج حقوق بود اما سالیان درازی است که به یک پنجم یا یک ششم حقوق رسیده درهرصورت همه فهمیدند که رضایت خداورضایت خلق خدا برای این نمایندگان بلافصل خدا پشیزی اهمیت ندارد والا برای نمایش هم که شده کاری میکردند که این اقشاریکسال راضی وآسوده خاطرباشندآخه هرسال باید مظطرب و نگران باشی چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز