پراید در چهار روز 11 میلیون گران شد/ سونامی قیمت پژو 207 اتومات

لست سکند

بررسی قیمت ها در بازار خودرو نشان می دهد پراید از 12 تا 16 شهریور طی فقط چهار روز 11 میلیون گران تر شده و این درحالیست که رکورد دار گران شدن متعلق به پژو 207 اتوماتیک با افزایش قیمت 58 میلیونی در فاصله 4 تا 16 شهریورماه است.

به گزارش کاماپرس، به نظر می رسد نوسان قیمت ها در بازار ارز اثر تورمی خود را به سرعت به بازار خودرو منتقل کرده است و قیمت ها در این بازار بسیار بی قرارتر از بازار ارز هستند به نحوی که شاید هر صد تومان افزایش نرخ ارز گرانی چند میلیونی خودرو را رقم زده است. در بازار کنونی خودرو پراید با وجود این که ارزان ترین خودرو بازار به شمار می رود اما با قیمت های کنونی اصلا خودروی ارزانی نیست!

فعالان بازار خودرو می گویند گرانی های اخیر تحت تاثیر وضعیت بازار ارز بوده و این شرایطی که اکنون مشاهده می کنیم در بازار خودرو داخلی پرتیراژ است و باید در انتظار جهش قیمت خودروهای خارجی نیز باشیم.

روزنامه همشهری در گزارش امروز خود به این موضوع پرداخته و علی ابراهیمی روزنامه نگار اقتصادی این روزنامه در این گزارش نوشته است: سیر صعودی قیمت خودرو که طی چند ‌ماه اخیر متأثر از شکست سیاست‌های تنظیم بازار ادامه داشته طی 4روز گذشته با عبور نرخ پراید111 از مرز 104میلیون تومان و رسیدن قیمت حاشیه بازار پژو206 تیپ2 به 182میلیون تومان تندتر شده است.

مصوبات ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت موجب کاهش قیمت ها نشد

راز آسمان پایتخت

این شرایط موجب شده تا حتی فعالان بازار خودرو نیز از افزایش قیمت اخیر خودرو به‌عنوان سونامی گرانی انواع خودروهای داخلی و خارجی یاد کنند. این افزایش قیمت‌ها در حالی است که حتی مصوبات ستاد تنظیم بازار برای تنگ‌تر شدن حلقه ثبت‌نام و عرضه خودرو و مصوبات شورای رقابت برای گرانی رسمی خودرو با هدف کاهش شکاف نرخ مصوب و حاشیه بازار این محصولات کارساز نبوده است.

تب گرانی خودرو در 4 روز اخیر تند شد

گرچه متوسط رشد قیمت خودروهای تولید داخل در دوره زمانی 4 تا 16شهریور 11.7 درصد(9 تا 58میلیون تومان) و خودروهای مونتاژی 5درصد (25 تا 40میلیون تومان) بوده است، اما تب گرانی این خودروها طی دوره زمانی 4روزه تندتر شده است؛ به‌نحوی که در دوره زمانی مذکور میزان افزایش قیمت خودروهای داخلی به 9.32 درصد(8 تا 38میلیون تومان) و خودروهای مونتاژی به 3.2درصد (7 تا 32میلیون تومان) رسیده است. همچنین پژو207 اتوماتیک با رشد 58میلیون تومانی و جک اس5 با افزایش 40میلیون تومانی قیمت، به‌ترتیب سکاندار گرانی خودروهای تولید و مونتاژ داخلی طی 12روز گذشته بوده‌اند.

نرخ ارز ؛ متهم شماره یک گرانی خودرو

موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران درباره گرانی های اخیر خودرو به همشهری گفته است: به جرأت می‌توان گفت که 99درصد علت تندتر شدن تب افزایش قیمت خودرو طی 6 تا 7 ماه اخیر ناشی از افزایش نرخ ارز بوده، اما وقتی نرخ ارز نیز کاهش می‌یابد کسانی که خودرو را گران خریده‌اند از عرضه آن خودداری می‌کنند؛ مگر اینکه نرخ ارز برای مدتی طولانی روند نزولی داشته باشد.

سکان قیمت در بازار خودرو به دست کیست؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: در شرایطی که فروش فوری شرکت‌های خودروسازی متوقف شده و نمایشگاه‌داران قادر به خرید از سبد محصولات خودروسازان داخلی نیستند، تنها سرمایه‌گذاران بازار خودرو و افرادی که با پشت‌سر گذاشتن شرایط سخت ثبت‌نام خودرو و برنده شدن در قرعه‌کشی، قادر به تحویل گرفتن خودرو از شرکت‌های خودروسازی شده‌اند، تعیین‌کننده قیمت خودرو در حاشیه بازار و از طریق فضای مجازی هستند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “پراید در چهار روز 11 میلیون گران شد/ سونامی قیمت پژو 207 اتومات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز