پراید هاچ بک و 8 خودرو پرتقاضای دیگر چقدر ارزان شدند؟

لست سکند

بررسی های انجام شده در بازار خودرو حاکی از آن است که طی آبان ماه پراید هاچ بک (سایپا 111) و 8 خودروی پرتقاضای دیگر شامل تیبا۲، ساینا، پژو ۴۰۵، پارس، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، رانا و پژو ۲۰۰۸ حدود 19 درصد افت قیمت را به ثبت رسانده اند.

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که روز گذشته قیمت خودرو اندکی در بازار تکان خورد و روند سقوط قیمت برخی خودروها متوقف شد و برخی دیگر افزایش 2 – 3 میلیونی قیمت را تجربه کردند اما تحلیل های کارشناسی بیان می کنند که آنچه در بازار خودرو باید منتظر آن باشیم، تداوم روند نزولی قیمت ها است.

اخباری که از دو شرکت خودروسازی خصوصا ایران خودرو به گوش می رسد نیز حکایت از آن دارد که تولید در این شرکت ها افزایش یافته و قیمت خودرو علاوه بر کاهش انتظارات تورمی، از محل افزایش عرضه نیز تحت فشار است.

9 خودروی پرتقاضا 19 درصد ارزان شدند

روزنامه دنیای اقتصاد به مقایسه وضعیت بازار خودرو در مهرماه و آبان ماه امسال پرداخته و در این باره نوشته است؛ برای مقایسه قیمت بازار خودروها در آبان و نسبت به مهر، سبدی متشکل از ۹ محصول شامل پراید ۱۱۱، تیبا۲، ساینا، پژو ۴۰۵، پارس، پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ تیپ ۵، رانا و پژو ۲۰۰۸ در نظر گرفته شده است.

راز آسمان پایتخت

بررسی وضعیت قیمت خودروهای منتخب در بازه زمانی انتهای آبان ۹۹ و مقایسه آن با مهر ۹۹، مشخص می کند بازار خودرو در این مدت ۸۶/ ۱۸ درصد بازدهی منفی داشته است. در واقع اگر این ۹ خودرو را به‌عنوان یک سبد کلی محصول در نظر بگیریم، ارزش این سبد در انتهای آبان، حدود ۱۹ درصد نسبت به انتهای مهر افت کرده است.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار خودرو، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز