پراید از اول امسال چقدر گران شده است؟

لست سکند

در حالی که در فروردین 1400 پراید 111، 128 میلیون تومان بود، اکنون قیمت آن به 185 میلیون تومان رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، پراید در حالی این افزایش قیمت نزدیک به 60 میلیون تومانی را تجربه می‌کند که دیگر در کارخانه سایپا تولید نمی‎شود و این قیمت‌ها، فروش بازار آن است.

گفتنی است که اکنون، تنها پراید مدل سال در بازار داخلی پراید وانت یا پراید 151 یک است که قیمت آن 160 میلیون تومان است. قیمت این خودرو در ابتدای سال 1400 ، 121 میلیون تومان بود.

در این زمینه بخوانید:

راز آسمان پایتخت

پراید 131 مدل 99 هم 58 میلیون تومان افزایش قیمت داشته است و از 112 میلیون تومان به 170 میلیون تومان رسیده است. پراید 132 هم با افزایش قیمت 43 میلیون تومانی اکنون 159 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

به نظر می‌رسد که خودرو پراید هرچند دیگر برای بازار داخل تولید نمی‌شود اما همچنان پرتقاضا است و از همین رو همچنان افزایش قیمت را تجربه می‌کند. درواقع، شاید این روند صعودی به دلیل پاسخگو نبودن جایگزین‌های پراید برای مشتریان آن باشد.

این‌ها در حالی است که در سال 1400 خودروسازی داخلی همواره با چالش‌هایی چون مسئله آزادسازی واردات، ممنوعیت افزایش قیمت از کارخانه، وعده‌های وزیر صمت و همچنین مذاکرات احیای برجام روبرو بوده است.

گفتنی است که به گزارش خبرآنلاین، پراید 111 در بهمن ماه سال 1396 در بازه قیمیت 22 تا 23 میلیون تومان قرار داده است اما در چهار سال گذشته با 754 درصد رشد به 170 میلیون تومان رسیده است.

افزایش قیمت پراید به معنای توقف قیمت سایر خودروهای داخلی نیست اما بیش از همه خبرساز شده است؛ به نظر می‌رسد دلیل آن انحصاری بودن و عدم تطابق کیفیت این خودرو با قیمت نجومی آن است.

مرتبط با : سایپا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز