پالایش یکم با 18 درصد زیان به نیمه آبان ماه رسید

محاسبات انجام شده توسط یکی از فعالان بازار سرمایه حاکی از این نکته است که صندوق قابل معامله پالایش یکم تا 14 آبان ماه 1399 – آخرین روز معاملاتی نیمه اول آبان ماه 99 –  بیش از 18 درصد زیان به خریداران خود تحمیل کرده است.

به گزارش کاماپرس، کامنت های متعدد دریافت شده از خریداران صندوق پالایش یکم نشان دهنده پشیمانی بسیاری از خریداران از سرمایه گذاری در این صندوق است؛ صندوقی که این روزها سهام موجود در پرتفوی آن وضعیت چندان مطلوبی ندارد، صندوقی که قرار بود اوایل آبان نماد آن در بورس قابل معامله شود ولی از نیمه آبان گذر کرده ایم و هنوز خبری از گشایش معاملات پالایش یکم نیست.

بنا به اعلام بورس پرس، علی آریانا معامله گر بازار سرمایه، تعداد سهام و ارزش روز و بازده صندوق پالایشی یکم مربوط به باقی مانده سهام دولت در چهار پالایشگاه اصفهان، بندرعباس، تهران و تبریز را تا آخرین روز هفته دوم معاملاتی آبان ماه – 14 آبان ماه 1399 – محاسبه  کرده است.

بر اساس جدولی که از محاسبات وی در بورس پرس منتشر شده، بازده خرید این صندوق در تاریخ 14 آبان ماه 1399 منفی 18/69 درصد است. به عبارت دیگر خریداران پالایش یکم اکنون با 18/69 درصد زیان از خرید این صندوق مواجه شده اند.

در جدول زیر محاسبه تعداد سهام و ارزش روز و بازده پالایش یکم را مشاهده می کنید

آریاک سفر

طبق محاسبات این فعال بورس، بازده ارزش واحدهای این صندوق نیز تا تاریخ 14 آبان ماه 1399 منفی 14/41 درصد برآورد شده است و به عبارت دیگر واحدهای این صندوق 14/41 کاهش ارزش مواجه شده اند.

شایان ذکر است؛ این محاسبات با این مبنا صورت گرفته است که تخفیف 30 درصدی شامل این صندوق شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز