پالایش یکم با تخفیف 10 درصدی دو برابر دارا یکم فروخت

لست سکند

بر اساس اعلام مسئولان سازمان بورس استقبال فعالان بازار از صندوق پالایش یکم – که به دلیل افت قیمت سهام پالایشی‌ها طی روزهای گذشته، تخفیف ۲۰ درصدی آن در عمل به 10 درصد کاهش یافته بود – چندان هم بد نبوده و این صندوق دو برابر دارا یکم فروش داشته است.

به گزارش کاماپرس، مهلت پذیره نویسی صندوق پرحاشیه پالایش یکم که اخبار ضد و نقیض پذیره نویسی آن آغازگر دومینوی سقوط های پیاپی بورس طی یک ماه اخیر بود سرانجام دیروز – یکشنبه 30 شهریورماه 1399 – به پایان رسید و نکته قابل تامل این که در روز پایان مهلت پذیره نویسی پالایش یکم هم بازار منفی بود و سقوط سنگین دیگری را تجربه کرد.

برخی تحلیل گران معتقدند سهامداران برای خرید واحدهای این صندوق دست به فروش سهام های دیگر خود زدند و به این ترتیب پالایش یکم هنوز از راه نرسیده عاملی برای سقوط دیروز بورس بوده است!

حرف و حدیث بر سر استقبال از پذیره نویسی دومین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله دولتی هم زیاد است اما اظهارات مسئولان بورس حکایت از آن دارد که این صندوق حداقل از صندوق اول خواستاران بیشتری داشته است.

استقبال نسبتا گرم از صندوقی که تخفیف جذابی نداشت

راز آسمان پایتخت

دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «اثر سندورم یکشنبه ها بر بورس» از راضیه صباغیان، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره استقبال از پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی نقل قول کرده است که استقبال از این صندوق چندان بد نبوده و نسبت به دارا یکم با استقبال بیشتری همراه بوده است. به گفته وی میزان پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی دو برابر دارا یکم بوده است.

اخبار مهم بورس را بخوانید:

ایمان مقدسیان کارشناس بازار سرمایه در این گزارش عنوان کرده است که صندوق ETF پالایشی اکنون با توجه به قیمت‌های جدید شرکت‌های موجود در پرتفوی آن تخفیف جذابی ندارد چرا که یکی از نماد‌ها وضعیت مناسب و سایرین به تخفیفی کمتر از ۱۰ درصد رسیده‌‌اند اما به عقیده وی به‌طور کلی این موضوع نمی‌تواند در جو منفی بازار اثر‌گذار باشد.

شایان ذکر است کانال عرضه اولیه اعلام کرده است که مجموع فروش صندوق پالایشی یکم تا دیروز – یکشنبه 30 شهریورماه – 940 میلیون واحدبوده و دیروز نیز بیش از 135 میلیون واحد از یونیت های این صندوق پذیره نویسی شده است.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

14 دیدگاه برای “پالایش یکم با تخفیف 10 درصدی دو برابر دارا یکم فروخت

  1. حامی گفته:

    سر ملت کلاه گذاشتن وگرنه اگه نمادها بسته نبود و مردم می‌دیدم قیمتا چقدر پایین اومده نمیخربدن

  2. پالایش گفته:

    نه تورو خدا ضرر نکنه من به هر ۵نفرمون خریدم ۲۵ میلیون از بابام گرفتم
    من اصلا متوجه تخفیفش نشدم نه ۱۰ درصد نه ۲۰ درصد ما هرسهمو ۱۰هزارتومن خریدیم درحالی که هر کدوم از این چهار سهمو به تنهایی نگا میکنی قیمتش سه و خورده ایه ۱۰ تومن خیلی گرونه کجاش تخفیف داش چند برابر انداختن

    • مجید گفته:

      گیج بازی در نیار. دولت دوباره ده درصد تخفیف داد. بعدشم شبندر با منفی باز شد، ولی همون روز مثبت شد. حداقل تا عید نگه دار ان شاء الله که سود خوبی میده. من که نگه میدارم. بقیه خود دانند. 👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز