پالایشی یکم در زمستان 99 چه سرنوشتی خواهد داشت؟

لست سکند

نماد پالایشی یکم امروز یکشنبه 30 آذرماه در روز پرنوسان بورس افت 7/5 درصدی را تجربه کرد و با زیان به استقبال فصل زمستان رفت اما سوال اینجاست که زیان سهامداران این صندوق تا کجا ادامه خواهد داشت؟

به گزارش کاماپرس، با وجود آن که سایر صندوق‌های ETF هم امروز شرایط خوبی نداشتند و در حالی که بازار را  خوب شروع کرده بودند با گذشت ساعتی از شروع معاملات به مدار نزولی افتادند اما گویی برای فعالان بازار و حتی سهامداران پالایشی یکم این امر مسجل بود که این نماد امروز هم سرنوشتی جز افت و زیان ندارد.

بی اعتمادی سهامداران به آینده نماد پالایش

داود زاهدی کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افت بیش از 5 درصد پالایشی یکم به کاماپرس می گوید: پیش بینی وضعیت پالایش یکم با توجه به نزول مستمر 4 نماد پالایشی درون پرتفوی این صندوق دور از انتظار نیست و بی اعتمادی سهامداران به آینده این صندوق نیز نقش مهمی در ادامه دار شدن فروش به قیمت پایئن تر ایفا می کند.

وی ادامه داد: به بیان دیگر وقتی سهامداران از سودآوری یک سهم ناامید می شوند با وجود افت قیمت باز هم به فروش با قیمت پائین تر ادامه می دهند و همین امر زمینه ساز افت های بیشتر می شود.

راز آسمان پایتخت

این کارشناس بورس تصریح کرد: دامنه این بی اعتمادی به عرضه صندوق دولتی بعدی نیز کشیده خواهد شد و از حالا باید افق پیش روی این صندوق را هم مبهم قلمداد کرد.

اخبار مهم بورسی را بخوانید:

زاهدی با بیان این که سهامداران به این نتیجه رسیدند که دولت و سازمان بورس هم پشت این سهم را خالی کرده است، گفت: مسئولان بورس حتی به صورت لفظی هم این نماد را حمایت نکردند و به بیان این که مسئولیت نهایی سود و زیان با خود سهامدار است از این نکته شانه خالی کردند که این سهام در اوج قیمت به بازار آمد و ریزش های پیاپی بازار اثر تخفیف آن را از بین برد و باید برای این موضوع فکری می شد.

وی با بیان این که برخی مسئولان اقتصادی به جای توجه به منافع هزاران سهامداری که با تشویق دولت در این صندوق پذیره نویسی کردند به تهدید کارشناسان می پردازند، گفت: با این رویه به نظر نمی رسد بی اعتمادی سهامداران به نماد پالایش در آینده نزدیک هم به پایان برسد و این سهم کماکان در خطر نزول خواهد بود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز