عرضه اولیه بوعلی دچار حاشیه شد

صندوق های سرمایه گذاری نسبت به تغییر جدول تخصیص سهام بوعلی به صندوق‌های سرمایه گذاری اعتراض کردند، گویا جدول تخصیص سهام عرضه اولیه بوعلی به صندوق‌ها در زمان خارج از ساعت معاملاتی، تغییر کرده است.

به گزارش کاماپرس، سازمان بورس برای تشویق سهامداران برای حضور در صندوقها، بخشی از عرضه اولیه‌ها را برای صندوق‌های با درآمد ثابت در نظر گرفته است. یعنی بخشی از سهام عرضه اولیه به همه سهامداران حقیقی به میزان برابر تخصیص داده می‌شود و بخشی به این صندوق‌ها . در یک جدول میزان تخصیص سهام به صندوق‌های سرمایه گذاری از پیش اعلام می‌شود. بر این منوال صاحبان صندوق تصمیم می‌گیرند برای تامین نقدینگی کدام سهام را نگه و کدام را بفروشند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

عرضه اولیه بوعلی یکی از جذابترین عرضه‌ها در هفته گذشته بود ، در این عرضه به هر کد بورسی حداکثر ۷۹ سهم با نقدینگی حدود ۳۲۸ هزار تومان سهم اختصاص داده شد و مابقی آن طی جدولی برای صندوق‌ها در نظر گرفته شد. اما ساعت ۱۴:۱۰ روز ۲۲ آذر، یعنی در زمان خارج از ساعت معاملاتی، جدول تخصیص سهمیه نماد «بوعلی» تغییر و سهمیه صندوق مدیر ناگهان ۸۸درصد کاهش یافت و دو صندوق مذکور دیگر نیز هرکدام با کاهش ۸۰ و ۲۸ درصدی مواجه شدند.

حق سهامداران نباید ضایع شود

راز آسمان پایتخت

حسین رهبر، یکی از مدیران سبدگردان اقتصاد بیدار در این باره گفت:« با چه مجوزی از سهمیه صندوق‌های اعلام شده در جدول بوعلی کاسته شده و به سهمیه صندوق‌های درامد ثابت دیگر افزوده شده این جز نادیده گرفتن حق سهامداران است؟»

همچنین پیمان میراب، مشاور وزیر اقتصاد در این باره به صدای بورس گفت:« اگر دستورالعمل و یا خبری یک شبه اعلام شد و در روند اجرا نیز تغییر کرد باید به مقامات مربوطه ارجاع شود چرا که آینده سهامداران به آن گره خورده است.»

میراب در پاسخ به اعتراض صندوق های سرمایه گذاری نسبت به تغییر جدول تخصیص سهام بوعلی به صندوق‌های سرمایه گذاری گفت:« به تنهایی نمی‌توان قضاوت کرد. این موضوع و اعتراض صندوق‌های سرمایه گذاری باید به سازمان بورس و اوراق بهادار ارجاع داده شود.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار بورس، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : پتروشیمی بوعلی سینا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “عرضه اولیه بوعلی دچار حاشیه شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز