«پارسان»؛ صدرنشین نمادهای منفی بازار بورس امروز

شاخص کل بورس 22 هزار و 448 واحد کم شد و به مرز یک میلیون و 281 هزار و 963 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن هم مانند دیروز 6 هزار و 210 واحد کاهش پیدا کرد و در محدوده 326 هزار و 500 واحدی قرار گرفت. امروز بازار بورس در زمینه خروج سرمایه رکورد زد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طی روز جاری هزار و 409 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار بورس خارج و باز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار منفی شد. البته این بار در همین خصوص رکورد جدیدی برای بازار سرمایه به ثبت رسید. امروز حجم معاملات خرد بورس هم به 6.7 میلیارد سهم رسید و ارزش معاملات این بخش 31 هزار و 544 میلیارد ریال اعلام شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «وغدیر» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس امروز داشتند. بیشترین ارزش معاملات روز جاری بورس هم مربوط به نمادهای «فولاد»، «فملی» و «شبندر» بود. نمادهای «نمرینو»، «ثاباد» و «ولکار» هم بیشترین افزایش قیمت پایانی را در بازار بورس امروز ثبت کردند.

خودرویی ها و بانکی منتظر خبرهای خوب باشند؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با تجارت نیوز درباره کاهش یکباره شاخص کل بورس بیان کرده که این مسئله به مواردی از جمله عرضه زیاد نمادهای مختلف در روز جاری باز می‌گردد. از طرفی شاخص به ناحیه مقاومتی نزدیک شده و این عامل هم در ریزش امروز بورس بی‌تاثیر نبوده است. با این حال شاید با ادامه انتشار اخبار مثبت درباره مذاکرات برجام، صنایع خودرویی و بانکی رشد خوبی داشته باشند و بتوانند شرایط بازار را بهبود ببخشند.

به نظر رئیسی هنوز هم مشکلات بازار بورس پابرجاست و بی‌اعتمادی که اکنون در بازار وجود دارد هنوز هم به عدم مسئولیت پذیری مدیران و صاحبنظران بازار سرمایه و عملی نشدن وعده‌های آن‌ها برمی‌گردد.

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز