وضعیت بورس در هفته ای که گذشت؛ شاخص کل باز هم افزایش پیدا می کند؟

تورهای مسافرتی لحظه آخر

بورس در یک هفته اخیر بلاخره توانست محدوده یک میلیون و 300 هزار واحدی را پس بگیرد، اما همچنان خروج پول از این بخش ادامه دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارائه مصوبات وزارت اقتصاد باعث شد تا اندکی روند بازار بورس بهبود پیدا کند. طی هفته جاری شاخص‌ها پس از پایان معاملات با افزایش بازدهی روبرو شدند. در کل معاملات این هفته نکات مثبتی مثل افزایش ارزش را داشت. ضمن اینکه سهم معاملات خرد بازار هم به تبع این موضوع با رشد روبرو شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ولی با این حال حجم نقدینگی بازار وضعیت مساعدی ندارد. یعنی همچنان روند خروج پول حقیقی از بازار سرمایه وجود دارد که نشان از عدم اعتماد سرمایه گذاران حقیقی است. در واقع برخی کارشناسان معتقدند که بازار سرمایه به خاطر سرمایه گذاری بیشتر بخش‌های حقوقی شرایط بهتری پیدا کرده و هنوز حقیقی‌ها مشغول خارج کردن سرمایه خود از این بازار هستند.

هفته آینده هم عرضه اولیه فزر، نماد پویا زرکان آق دره، اتفاق می‌افتد و این عامل باعث می‌شود تا کمی از نقدینگی موجود در بازار به این بخش جذب شود. بنابراین کارشناسان اعلام کرده‌اند که احتمالا بازار هفته آینده تلاطم بیشتری خواهد داشت. در چنین شرایطی کارشناسان بازار بورس و فعالان این حوزه تنها راه اساسی رشد بورس را ورود حقیقی‌ها به این بخش می‌دانند.

نظرات مختلف درباره آینده بورس

در واقع تا زمانی که حقیقی‌ها به بورس وارد نشوند نمی‌توان نسبت به ادامه روند رو به رشد شاخص کل بورس نظری داد. البته برخی اعتقاد دارند که روند کاری بازار بورس با روشن شدن تکلیف مذاکرات وین، مشخص خواهد شد و باید منتظر دور جدید و احتمالا نهایی مذاکرات برجام بود. قرار است که به زودی دور جدید مذاکرات برجام برای مشخص شدن تکلیف توافق برگزار شود.

مرتبط با : سازمان بورس
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز