پادشاه شاسی بلندهای 2024؛ مزدا سی ایکس 90

تور لحظه آخری-کاماپرس

با این که در حال حاضر تقریباً همه خودروسازان شاسی بلندهای لوکسی به بازار عرضه می‌کنند ولی مدل‌های جدید شاسی بلندهای مزدا واقعاً متفاوت هستند. در این میان مزدا سی ایکس 90 (Mazda CX-90) مدل 2024 از هر لحاظ یک شاسی بلند لوکس به شمار می‌آید و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، زبان طراحی مزدا سی ایکس 90 مدل 2024 به گونه‌ای است که خطوط صاف و صیقلی را با زوایای پیچیده در هم می‌آمیزد و از دید زیبایی شناختی به آن چهره‌ای زیبا می‌دهد.

در کابین داخلی مزدا سی ایکس 90 مدل 2024 از مواد اولیه مرغوب و فناوری پیشرفته استفاده شده و در مقایسه با رقبایش موفق شده است کابینی راحت و با کلاس برای سرنشینانش فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

از نظر فنی، مزدا سی ایکس 90 مدل 2024 یک شاسی بلند متوسط با سه ردیف صندلی محسوب می‌شود ولی ویژگی‌های خاصی دارد که می‌توان آن را یک شاسی بلند لوکس هم قلمداد کرد. برای مثال، همه تیپ‌های آن به منظور برخودار شدن از چسبندگی بهتر به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده‌اند و به راحتی می‌تواند هشت سرنشین را در خودش جا بدهد.

مزدا سی ایکس 90 مدل 2024 به نمایشگر جدید Active Driving Display مجهز شده است که اطلاعات مهم مانند سرعت و سطح بنزین را نمایش می‌دهد. تجهیزات ایمنی زیادی نیز برای این شاسی بلند ارائه می‌شوند که از میان آنها می‌توان به دستیار عبور از خط، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم تشخیص تابلوهای جاده اشاره کرد که محدودیت‌های سرعتی در مسیر را تشخیص و نمایش می‌دهد.

مزدا سی ایکس 90 مدل 2024 با چند پیشرانه مختلف به بازار عرضه شده است که بین 280 تا 340 اسب بخار نیرو تولید می کنند. در واقع، سه موتور برای این شاسی بلند وجود دارند که عبارتند از: موتور 3.3 لیتری توربو e-Skyactive G، موتور شش سیلندر 3.3 لیتری توربو e-Skyactive G  و پیشرانه هیبرید-پلاگین PHEV. پیشرانه هیبرید-پلاگین PHEV یک موتور برقی را در کنار یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی و 2.5 لیتری قرار می‌دهد که با بنزین سوپر در مجموع می‌توانند 323 اسب بخار نیرو و 500 نیوتن متر گشتاور تولید کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : مزدا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “پادشاه شاسی بلندهای 2024؛ مزدا سی ایکس 90

  1. عادل بی عدل گفته:

    بی همتا بی‌نظیر خیلی زیباست خود سلطان جاده هاست
    که داشتنش رؤیای من است
    داشتنش تنها آرزویم است
    که می‌دانم آن راباخودبه گورخواهم برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز