وقتی ماهرترین خلبان های هواپیمای مسافربری دست به کار می شوند (ویدیو)

تور لحظه آخری-کاماپرس

با این که مسافرت هوایی یکی از امن ترین روش ها برای سفر کردن است، ولی همیشه این خطر وجود دارد که برای یک پرواز حادثه ای رخ بدهد. آمارها نشان می دهند که بیشتر حوادث خطرناک ظرف چند دقیقه اول و یا چند دقیقه آخر پرواز اتفاق می افتند و باعث می شوند مانور فرود و اوج گرفتن بسیار حادثه آفرین باشد. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که لحظات سخت فرود و مهارت خلبان ها در کنترل هواپیما را به نمایش می گذارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، طبق تحقیقاتی که شرکت بوئینگ انجام داده است نشستن و برخاستن هواپیما خطرناک ترین بخش های هر پروازی هستند و 49 درصد از حوادث مهلک در مرحله کاهش ارتفاع و فرود اتفاق می افتند.

هنگام نشستن و برخاستن، به دلیل این که هواپیما به زمین بسیار نزدیک است و با سرعت زیادی حرکت می کند خلبان ها فرصت کافی برای واکنش نشان دادن به مشکلات را ندارند و به همین خاطر رویدادهای ناگوار اتفاق می افتند. هنگامی که هواپیما در ارتفاع 36000 پایی پرواز می کند، خلبان وقت و فضای زیادی در اختیار دارد تا تصمیم بگیرد و واکنش درست را نشان بدهد و حتی اگر همه موتورها نیز از کار بیفتند، هواپیما از آسمان به زمین نخواهد افتاد.

راز آسمان پایتخت

از طرفی، خلبان ها باید بسیار ماهر و باتجربه باشند و بتوانند در هر شرایطی فرود موفقی داشته باشند. پایدار نگه داشتن هواپیما در هنگام فرود نیز یکی از مهارت های اصلی برای هر خلبان ماهر و کارآزموده است.

پربازدیدترین ویدیوها را ببینید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز