وضعیت کرونایی مازندران دوباره قرمز می‌شود؟

لست سکند

آب و هوای شهرهای شمالی کشور در بهار باعث شده این مناطق به یکی از اولین گزینه‌های سفر مردم استان‌های مختلف در تعطیلات به خصوص ایام عید تبدیل شود.

به گزارش کاماپرس، ادامه همه‌گیری کرونا برای دومین نوروز، باعث افزایش نگرانی از سفر به این شهرها شده است؛ به خصوص که وضعیت کرونایی مازندران درست در آخرین روزهای سال گذشته به وضعیت عادی برگشت! همین موضوع باعث شد بسیاری از گردشگران نوروزی، هشدارهای مسئولان را نادیده گرفته و به شهرهای شمالی سفر کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، روسای مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و همچنین نظام پزشکی شهرستان نوشهر با ارسال نامه سرگشاده‌ای به استاندار و رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان مازندران، احمد حسین زادگان، نسبت به جدی نگرفتن توصیه‌های نظام پزشکی برای کنترل کرونا در این استان به شدت گلایه کرده‌اند.

سیاست‌های مسئولان روشن نیست

در بخش‌هایی از این نامه این‌طور نوشته شده: «تناقض گفتار مسئولان درجه اول کشور و عدم پاسخگویی به سوالات و ابهامات مردم و جامعه پزشکی در خصوص واکسیناسیون بسیار بحران‌زا و مایه‌ی تشویش اذهان عمومی شده است. عدم تحقق وعده‌های گوناگون در خصوص تأمین واکسن مورد نیاز، منجر به عقب‌ماندگی ایران در عرصه‌ی بین‌المللی در این زمینه شده و روزبه روز فاصله آماری بین ایران و دیگر کشورها، بیشتر و بیشتر می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد عدم وجود سیاستی روشن و واحد در مجموعه دستگاه‌های حکومتی، باعث تحلیل و تضعیف نیروهای موثر و دخیل در مقابله با این بیماری می‌شود. تعلل و عدم قاطعیت در اعمال سیاست بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی، به عواقب ناگواری انجامیده و ما هنوز هم شاهد مرگ روزانه ده‌ها نفر از هموطنان‌مان به خاطر این بیماری مهلک هستیم.

راز آسمان پایتخت

متاسفانه تذکرات و اعلام نظر سازمان نظام پزشکی در سطح ملی و استانی جدی گرفته نشد وعلی‌رغم وجود شواهد و مستندات، با خطر سیل جمعیت از اقصی نقاط کشوربه استان‌های شمالی و عمدتا مازندران، به طور جدی برخورد نشد و در سایه بی‌تدبیری ستاد ملی مبارزه با کرونا، اکنون شاهد افزایش شمار بیماران سرپایی و بستری در سطح  مازندران و سایر استان‌های شمالی و مراکز زیارتی و گردشگری کشور هستیم. این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و مشخص نیست مردم استان‌های مذکور و مازندران به کدامین گناه باید در معرض انواع بیماری‌ها قرار بگیرند و چه کسی باید پاسخگوی خسارت جانی وارده به مردم این استان ها باشد؟»

سلامت مازندرانی‌ها در خطر است

در بخش‌های پایانی این نامه چنین آمده: «در خصوص حفاظت از سلامتی و امنیت جانی مردم این استان، از ستاد مبارزه با بیماری کرونا استان مازندران انتظار می‌رود شرایط بحرانی حاضر را برای مقامات مسئول کشور تشریح کرده و به طور فعال و موثر با هجوم میلیون‌ها مسافر در ایام باقی‌مانده از تعطیلات آغاز سال نو مقابله کنند. هم اکنون در بسیاری از شهرهای این استان مطابق آمار موجود، درصد بسیار نگران کننده‌ای از نتایج تست کرونای مثبت در میان این خیل مسافران به دست آمده که همجوار کردن مردم استان مازندران با این حجم متراکم از مبتلایان به ویروس کرونا واقعا دور از انصاف و عدل است.

در پایان بار دیگر به آمادگی سازمان نظام پزشکی برای همکاری در کارشناسی و برنامه‌ریزی‌های ضروری برای مقابله با بیماری کرونا تاکید ورزیده و نگرانی عمیق خویش را از بابت شرایط اپیدمی در کشور و عقب ماندگی اقدامات مقابله با آن اعلام می‌کنیم.»

این نامه سرگشاده به امضای دکتر عباس آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی، و همچنین یکی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی، دکتر یدالله سهرابی رسیده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز