واکسن کرونا تا پایان سال به ایران می رسد؟

با اعلام خبر کشف واکسن کرونا توسط شرکت فایرز در چند روز گذشته، حالا انجمن‌های صنفی تکنسین‌ دارویی از احتمال واردات واکسن کرونا تا پایان سال به ایران خبر می دهند.

به گزارش کاماپرس، کشف واکسن کرونا خبر خوبی برای جامعه جهانی و ایران است، اما وضعیت دارویی کشور در حال حاضر به شکلی است که برای پیدا کردن برخی داروهای معمولی تر مانند قرص وارفارین، واکسن آنفولانزا و انسولین باید به داروخانه های خاص مراجعه کرد.

آیا با وجود چنین شرایطی امیدی برای در دسترس عموم قرارگرفتن واکسن کرونا وجود دارد.

واکسن کرونا اگر هم وارد کشور شود، آیا مردم معمولی تر توان خرید واکسن را دارند، هرچند هنوز قیمت نهایی واکسن اعلام نشده است، اما قطعا واکسنی که بتواند کرونا را درمان یا از شیوع آن جلوگیری کند، ارزان نیست.

تجارت‌نیوز نوشت، سه روز گذشته بود که چین و آمریکا از موفقیت‌آمیز بودن ساخت واکسن کرونا خبر دادند. بر اساس اعلام شرکت فایرز آمریکا « این واکسن در بیش از ۹۰ درصد موارد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

آریاک سفر

همچنین در آخرین مرحله کارآزمایی بالینی هیچ عارضه جانبی جدی مشاهده نشده است و درخواست خود برای دریافت تاییدیه جهت تولید انبوه این واکسن را به سازمان غذا و دارو آمریکا ارائه کرده است.»

حال با توجه به خبر تولید واکسن کرونا توسط دو شرکت چینی و آمریکایی، سوال مردم این است که این واکسن‌ها چه زمانی به دست ایرانی‌ها می‌رسد و قیمت نهایی آن چقدر است؟

قیمت واکسن کرونا هنوز مشخص نیست

رئیس کانون انجمن‌های صنفی تکنسین‌های دارویی در پاسخ به پرسش بالا به تجارت‌نیوز می‌گوید: با سرعت گرفتن روند تولید واکسن کرونا احتمالا واکسن کرونا تا پایان سال به کشور وارد شود و این دارو به دست ایرانی‌ها برسد.

به گفته هادی ابوی هنوز قیمت این واکسن برای ایرانی‌ها مشخص نیست.

دولت در حال مذاکره برای واردات واکسن کرونا

هر چند هنوز زمان دقیق واردات واکسن کرونا به ایران مشخص نیست امیرحسین معینی زندی، نایب رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو هم نسبت به واردات این واکسن به ایران اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و به تجارت‌نیوز می‌گوید: بخش‌خصوصی از میزان واردات این واکسن اطلاعی ندارد؛ چرا که برای واردات واکسن کرونا دولتمردان در حال مذاکره هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز