وانت اف 150 لایتنینگ فورد ؛ امدادرسان خودروهای برقی

تورهای مسافرتی لحظه آخر

فورد پرقدرت به سمت تکنولوژی خودروهای برقی حرکت می‌کند و این بار با معرفی یک مدل جدید تمام برقی از سری اف همه را شگفت زده کرده است!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از بیزنس اینسایدر، اف-۱۵۰ برقی علاوه بر آنکه هنگام قطع شدن برق، می‌تواند برق اضطراری منزل را تامین کند، قادر به امدادرسانی خودروهای برقی در راه مانده هم هست، یعنی مدل‌های این خودرو، به سامانه‌ای مجهز هستند که به سامانه شارژ خودرو به خودرو شهرت دارد.

در واقع، اگر یک خودروی برقی دیگر در راه بماند، یک وانت اف-۱۵۰ می‌تواند به داد آن برسد و ظرف یک‌ساعت، باتری آن خودرو را شارژ کند. در طول این یک ساعت باتری به اندازه پیمودن حدود ۴۰کیلومتر شارژ می‌شود و می‌تواند خودش را به جایگاه شارژ برساند. در این صورت دیگر نیازی به یدک‌کشی خودروهای برقی که باتری آنها تمام شده است، نخواهد بود. درواقع، می‌توان گفت کاربرد این مسئله بیشتر برای موارد اضطراری است.

راز آسمان پایتخت

البته فورد اعلام کرده است که خریداران باید سامانه برق خودرو را به Pro Power Onboard ارتقا دهند. شارژ باتری خودروها با این سامانه محدود به محصولات فورد نمی‌شود و وانت‌های اف-۱۵۰ می‌توانند به انواعی از خودروهای برقی امدادرسانی کنند.

قابلیت‌های سامانه شارژ وانت اف-۱۵۰ فقط به همین دو کاربرد برق‌رسانی به منزل در هنگام قطعی برق و شارژ باتری خودروهای در راه‌مانده محدود نمی‌شود در بسیاری از موارد، مشاغلی وجود دارند که به چنین برق سیاری در دل جنگل و بیابان نیازمند هستند.

اخبار مرتبط را دنبال کنید:

این سامانه همچنین یک امکان جالب دیگر تحت عنوان پشتیبان هوشمند Intelligent Backup Power هم دارد که البته جزو آپشن‌ها به حساب می‌آید و مشتری می‌تواند درخواست کند. در آن صورت باتری اف-۱۵۰ تبدیل به یک ژنراتور یا مولد پشتیبان می‌شود. در آمریکا، شرکت تولید و توزیع برق، برق مازاد مردم را برای ساعت‌های پیک خریداری می‌کند. در آن صورت این سامانه در ساعت‌های غیرپیک در حال ذخیره و در ساعت‌های پیک مصرف مردم می‌تواند به جریان برق کمک کند.

تحویل خودروهای اف-۱۵۰ لایتنینگ از بهار ۲۰۲۲ شروع می شود و به‌دلیل آنکه تا به حال ۲۰۰ هزار دستگاه از این وانت پیش‌فروش شده، امکان خرید آن از کارخانه فعلا متوقف شده است تا تعهدات به مشتریان انجام شود.

مرتبط با : فورد
لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز