وام 70 میلیون ریالی بازنشستگان تامین اجتماعی عاجز از خرید یک یخچال ایرانی

مبلغ در نظر گرفته شده برای وام بازنشستگان تامین اجتماعی در برابر تورم موجود در بازار آنقدر ناچیز است که با این وام نمی توان یک لوازم خانگی ساده مثلا یک یخچال معمولی تولید داخل را خریداری کرد!

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم اقتصادی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید

به گزارش کاماپرس، بر اساس اظهارات یک مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی وام تخصیص یافته به بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش این سازمان امسال 7 میلیون تومان است و تا پایان  سالجاری به 400 هزار نفر از این اقشار پرداخت می شود.

مشخص نیست متولیان سازمان تامین اجتماعی چه هدفی را را از پرداخت این وام ناچیز دنبال می کنند چرا که این وام نمی تواند گره خاصی از مشکلات معیشتی بازنشستگان باز کند و نیاز آنها به خرید برخی لوازم ضروری را نیز پوشش نمی دهد.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

آریاک سفر

جهانی مدیر امور کل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درباره این تسهیلات گفته است: وام ۷ میلیون تومانی تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ تا کنون به ۱۵۰ هزار نفر پرداخت شده است. به گفته وی، ثبت نام وام ۷ میلیون تومانی در کانون‌های بازنشستگی استان‌ها انجام می‌شود. امسال تعداد ۴۰۰ هزار نفر می‌توانند وام دریافت کنند.

طبق گفته های این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی روند ثبت نام کار بسیار ساده‌ای است، بعد از ثبت در کانون‌های بازنشستگی، اطلاعات هویتی افراد بررسی و پالایش می‌شود و اگر موانع بانکی نداشته باشند، می‌توانند وام قرض‌الحسنه را دریافت کنند. وام پس از ثبت نام و بعد از یک ماه به حساب بازنشستگان و مستمری بگیران واریز می‌شود.

شرایط پرداخت وام و اقساط

افراد بالای ۷۲ سال، افراد دارای بدهی بانکی و یا چک برگشتی و اقساط معوقه از سایر بانک ها، افرادی که سیم کارت به اسم آن‌ها نیست و افرادی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت نمی‌کنند، مشمول وام ۷ میلیون تومانی نمی‌شوند. افراد این وام در ۳۶ ماه از حقوق وام گیرندگان کسر می‌شود.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
ایمالز
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز