وام 300 میلیون تومانی بدون کارمزد؛ 6 نکته که باید بدانید

مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی، اعلام کرد: وام ۳۰۰ میلیونی بدون کارمزد با شیوه جدید اعتبارسنجی از نیمه اول آذر ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش کاماپرس، مصطفی قمری وفا با اشاره به آغاز طرح پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بدون کارمزد از نیمه آذر، بیان کرد: این وام تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و در بانک رسالت ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چند نکته درباره تسهیلات 300 میلیون تومانی

  1. تسهیلات ۳۰۰ میلیونی به دو بانک مهر ایران و رسالت تکلیف شده است، با این حال سایر بانک‌ها نیز می‌توانند در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند.
  2. تسهیلات ۳۰۰ میلیونی بانک ملی تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که مبلغی را در بانک سپرده‌گذاری کرده و امتیازات لازم را کسب کنند. همچنین اصل پول قابل برداشت است.
  3. قدرت هر بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، مستقیما با توانایی جذب منابع در ارتباط است.
  4. مبلغ وام افراد براساس میزان سپرده و مدت زمان انتظار مشخص می‌شود. البته حداکثر سقف وام ۳۰۰ میلیون تومان است.
  5. وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی به افرادی تخصیص می‌یابد که ۷۵۰ میلیون تومان را برای حداقل یک ماه سپرده‌گذاری کنند. در این حالت کمترین زمان بازگشت پول 6 ماه بوده و سپرده ۷۵۰ میلیونی افراد حدود یک ماه و تا زمان پرداخت وام پیش بانک می‌ماند.
  6. وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی با میزان سپرده قابل قبول به افرادی تعلق می‌گیرد که ۳۰۰ میلیون در اختیار داشته و این مبلغ را حداقل برای 3 ماه در صندوق قرض‌الحسنه سپرده‌گذاری کنند. این دسته از افراد می‌توانند بعد از گذشت 3 ‌ماه، ۳۰۰ میلیون وام بگیرند. در این شرایط اقساط وام ۳۰۰ میلیون در حالت بازپرداخت 6 ‌ماهه به‌طور میانگین ۶۰ میلیون محاسبه می‌شود. ولی اگر فرد متقاضی گزینه بازپرداخت ۲۴ ماهه را انتخاب کند، اقساط وام، ماهانه ۱۳ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان محاسبه می‌شود.

به گزارش فرارو، در همین رابطه معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز، توضیح داد: مدل اعتبارسنجی جدید برای  تکمیل، نیازمند دریافت اطلاعات از بخش‌های مختلف بوده که خوشبختانه اطلاعات سازمان مالیاتی رسیده و در حال بررسی سرویس وزارت رفاه و فراجا برای جرایم رانندگی و در نهایت عملیاتی کردن سیستم هستیم.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز