وام ۳۰۰ میلیونی مسکن به چه کسانی تعلق می‌‌گیرد؟

لست سکند

طبق اعلام معاون وزارت راه و شهرسازی مبلغ ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای اعطای وام ۳۰۰ میلیونی ساخت مسکن در نظر گرفته شده است.

به گزارش کاماپرس، براساس اعلام محمود محمودزاده معاون وزارت راه و شهرسازی قرار است ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۱/۲ میلیون متقاضی واجد شرایط ساخت مسکن پرداخت شود.

طبق قانون بانک مرکزی تا انتهای فروردین ماه باید سهمیه هر بانک برای پرداخت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن را مشخص کند.مبلغ این تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان است که برای ساخت ۱/۲ میلیون مسکن شهری و روستایی قرار است پرداخت شود.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید

به گفته معاون وزارت راه و شهر سازی این وزرات امکان تامین زمین و همچنین معرفی افراد واجد شرایط برای استفاده از ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن را دارد و برنامه ریزی برای تامین زمین ۵ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور انجام شده است و از نظر آمادگی و اقدام مشکلی برای ساخت ۱٫۲ میلیون واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ وجود ندارد.

راز آسمان پایتخت

اولویت با بافت فرسوده است

تامین زمین و زیر ساخت همیشه کار را برای ساخت و ساز سخت تر می کند شاید به همین دلیل باشد که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام می کند در قانون ذکر شده، الویت ساخت واحدهای مسکونی با بافت‌های فرسوده است که نیازی به تامین زمین و زیرساخت‌های مورد نیاز ندارد و منابع مالی ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی ساخت مسکن می‌‌تواند به ارتقای این بافت کمک شایانی کند.

یعنی کسانی که می خواهند ساختمان فرسوده خود را مرمت کنند و یا بکوبند و از نو بسازند در اولویت دریافت این وام ۳۰۰ میلیون ساخت مسکن قرار دارند. البته طبق گفته معاون وزارت راه و شهر سازی امکان تامین زمین از طرف این وزارت خانه برای متقاضیان هم وجود دارد.

اخبار پربازدید امروز:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

7 دیدگاه برای “وام ۳۰۰ میلیونی مسکن به چه کسانی تعلق می‌‌گیرد؟

  1. احمد گفته:

    خوبه ولی بزرگترین اشکالش اینه که مبلغ وام بین تهران با شهرستان ها متفاوته در حالیکه قیمت ساخت در همه جای کشور یکسان است. وانگهی این امتیازات موجب افزایش جمعیت پایتخت می شود.

  2. تقی گفته:

    سلام. اگه وام به صورت کارت خرید مصالح باشه خیلی بهتره. چون مشخص میشه که مصالح به چه قیمتی تامین میگردد. دستگاه مخصوص این کارت در مصالح فروشی ها قرار گیرد. با تعرفه مشخص که نظارت هم باشه

  3. حسین گفته:

    سلام من زمین دارم در چهار محال و بختیاری دارای سه فرزند خردسال مستاجر هستم چطوری میتونم این وام رو بگیرم ؟
    لطفا جواب گو باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز