وام ۲۰۰ میلیونی مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

بانک مرکزی 6 بانک عامل را برای ارایه تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن معرفی کرد.
به گزارش کاماپرس، طبق اعلام مسئولان بانک مرکزی، این وام به خانوارهای فاقد مسکنی تعلق می‌گیرد که تاکنون تسهیلات مسکن دریافت نکرده‌اند و صاحب فرزند سوم شده‌اند. فرزند سوم باید متولد سال 1399 و بعد از آن باشد.
بانک‌های مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک از سوی بانک مرکزی به عنوان بانک عامل برای ارایه این وام معرفی شده‌اند.
بازپرداخت این وام حداکثر ۲۰ ساله است و حداکثر ۴ درصد کارمزد سالانه دارد. متقاضیان می‌توانند با ارایه سفته و یا یک ضامن معتبر این بانک را دریافت کنند. تقاضای وام باید توسط سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آن به بانک اعلام شود و احراز ولادت فرزند متقاضی باید با مشاهده اصل شناسنامه زوجین، فرزند متولد شده و استعلام از سامانه‌های ثبت احوال توسط بانک نیز انجام شود.
معاون اعتبارات بانک مرکزی به یک چالش که در مسیر ارزیابی صلاحیت متقاضیان وجود دارد، اشاره کرد و گفت: وقتی متقاضی به شعبه مراجعه می‌کند، بانک نمی‌تواند تشخیص دهد که متقاضی فاقد خانه هست یا خیر که در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی هستیم که این امکان را به صورت یک لینک در اختیار شعب قرار دهند.
صحابی در ادامه بیان کرده که منتظر این لینک نماندیم و از بانک‌ها خواستیم که برای این که قانون روی زمین نماند و لازم‌الاجراست، به این که وضعیت متقاضی را در سامانه سمات بانک مرکزی رصد کنند و اگر متقاضی تسهیلات مسکن یا جعاله فعالی نداشت، اکتفا و این تسهیلات را به آنها پرداخت کنند.

انتهای پیام

آریاک سفر
مرتبط با : بانک تجارتبانک توسعه تعاونبانک صادراتبانک کشاورزیبانک مرکزیبانک مسکنپست بانک
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
همراه مکانیک-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز