وام قرض الحسنه 30 میلیون تومانی بانک رسالت و یک اختلاس میلیاردی

وام قرض الحسنه 30 میلیونی
لست سکند

بانک رسالت یکی از دو بانک تخصصی است که به متقاضیان وام قرض الحسنه می دهد و سقف این وام به طور معمول 30 میلیون تومان است. گزارش های مالی این بانک نشان می دهد مبلغ 2/6 میلیارد تومان (معادل 86 وام 30 میلیون تومانی) توسط 2 نفر از کارمندان بانک اختلاس شده است.

به گزارش کاماپرس، دریافت وام قرض الحسنه از بانک های ایران کاری دشوار است و حتی دو بانک تخصصی که به این سنت نیکو به صورت تخصصی پرداخته اند نیز برای پرداخت وام شرایط سختی به متقاضی تحمیل می کنند. از سوی دیگر اخباری در مورد اختلاس در یکی از این دو بانک منتشر شده که برای متقاضیان وام چندان خوشایند نیست. شاید اگر مسئولان بانک قرض الحسنه رسالت دقت بیشتری در صیانت از منابع این بانک داشتند – توجه داشته باشید که کل این منابع از محل سپرده های قرض الحسنه مردم تامین می شود – طبق آنچه نود اقتصادی از گزارش های عملکرد این بانک منتشر کرده مبلغی معادل 2/6 میلیارد تومان از این بانک اختلاس نمی شد.

اختلاس میلیاردی رئیس شعبه متخلف و کارمند سابق

توضیح بیشتر این که بنا به اعلام «نود اقتصادی» براساس صورت مالی سال ۱۳۹۹ بانک قرض‌الحسنه رسالت، مانده مبلغ مطالبات این بانک از سوءاستفاده‌های مالی حدود ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان بوده که این میزان عمدتا مربوط به تخلفات مدیر شعبه مرند و کارمند سابق خدماتی شعبه سنندج بوده است. سایت نود اقتصادی توضیح بیشتری در مورد چگونگی این اختلاس و اقدامات بانک رسالت برای بازگشت پول مردم به بانک نداده است.

بدهی سنگین صندوق های قرض الحسنه با بانک رسالت

راز آسمان پایتخت

همین خبرگزاری گزارش کرده است که با وجود آن که یک دهه است که اغلب صندوق‌های قرض‌الحسنه در بانک‌ها و موسسات مالی کشور تجمیع شده‌اند، اما هنوز حساب مابین بانک‌ها با صندوق‌های قرض‌الحسنه باز بوده و صندوق‌ها بدهکار بانک‌ها هستند.

برای مثال براساس صورت مالی بانک قرض‌الحسنه رسالت در سال گذشته ۱۰ها صندوق قرض‌الحسنه به این بانک بدهکار بوده‌اند که مجموع این بدهی آنها به بیش از هزار و ۴۲۲ میلیارد تومان می‌رسد.

اخبار پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “وام قرض الحسنه 30 میلیون تومانی بانک رسالت و یک اختلاس میلیاردی

  1. علی گفته:

    اخوی این بانکه اب و فاضلاب یاسوج توش اختلاس خدود ۱۰ میلیارد تومنی شده که مدیر عاملشو بازنشست کردن و بعد عاملشو گرفتن که ابرو کسی نره هیچ جا هم ازش خبری نیست در سکوت کامل خبریه و حالا اینکه یه بانک پول داره ولی یه شرکت این همه پول یعنی پول کارمنداش و پیمانکاراش

  2. Zali گفته:

    اين بانك براي وام هم از سپرده گذارها كلاه برداري مي كنه سپرده گذاشتم ولي الان وام نمي دن يكسري مدارك مي خواهن و ثبت نام اينترنتي و بايد از هفت خان رستم رد شي تا بتواني وامي را كه با معدل حساب خودت ايجاد كردي بكيري

    • حسن گفته:

      اتفاقا بهترین و راحت ترین روش دریافت وام برای بانک رسالت هست.. اینترنتی و درعرض ۲۴ساعت انجام میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز