رد احمدی نژاد در کابینه رئیسی ؛ دولت سیزدهم با جنجال آغاز می‌شود؟

احمدی نژاد در کابینه رئیسی
لست سکند

با وجود اختلاف شدید بین دیدگاه های احمدی نژاد و رئیسی ، رد پای رئیس جمهور اسبق و جنجالی ایران در کابینه رئیس جمهور منتخب توسط برخی رسانه ها زده شده است.

به گزارش کاماپرس، برخی رسانه ها گزینه های وزارت در کابینه حجت الاسلام رئیسی را بررسی کرده اند و اگر این گمانه زنی ها در یکی از کلیدی ترین وزارتخانه های دولت – وزارت نفت – به حقیقت بدل شود، رد پای احمدی نژاد در کابینه رئیسی پررنگ شده و دولت سیزدهم با جنجال گره خواهد خورد.

روزنامه شرق در بررسی گزینه های احتمالی تصدی وزارت نفت – شاید مهم ترین وزارتخانه اقتصادی ایران – کسی را دارای بیشترین شانس دانسته که می توان وی را یک وزیر مورد تائید احمدی نژاد نامید، گرچه تحولات فراوانی هم در این مقام مسئول اسبق ایجاد شده و احمدی نژادی برشمردن او ، قطعا توصیف دقیقی از وی نیست.

مرد پر حرف و حدیث

شرق گزینه احتمالی وزارت نفت در کابینه حجت الاسلام رئیسی را مسعود میرکاظمی دانسته و درباره او نوشته است؛ … مسعود میرکاظمی به واسطه حاشیه‌های اطرافش نیازی به معرفی چندانی ندارد. نامش در دو پرونده بسیار جنجالی سال‌های اخیر به میان آمده، هرچند سند موثقی برای حرف‌وحدیث‌های پشت سرش تاکنون ارائه نشده‌ است.

راز آسمان پایتخت

از سوابق میرکاظمی می‌توان به مدیرعاملی فروشگاه اتکا اشاره کرد. وزارت نفت را با رأی اعتمادی بسیار شکننده و اندک در دست گرفت و دوره وزارتش هم کوتاه بود، هرچند از نگاه منتقدان عواقبی طولانی‌مدت برای نفت ایران داشت. در سال ۱۳۹۶ رئیس کمیته طرح و برنامه ستاد انتخاباتی آقای رئیسی بود و قاعدتا به او نزدیک است. میرکاظمی در دوره احمدی‌نژاد ناگهان بدون تجربه نفتی مستقیم به رأس وزارتخانه رفت.

میرکاظمی بعد از نشستن روی صندلی وزارت نفت، تعداد قابل توجهی – چند صد نفر- از مدیران باسابقه نفتی ایران را به خانه فرستاد و یک خانه‌تکانی عظیم کرد؛ کاری که تا اندازه‌ای خلاف عرف می‌نمود، چراکه بنا به سنت، کشورهای نفتی عموما به ترکیب کارشناسان و بعضا حتی خود وزیر هم تا سال‌ها دست نمی‌زنند.

جنجال‌های وی زیاد بود. از جمله متوقف‌کردن طرح سوآپ نفت دریای خزر که هیاهوی زیادی برانگیخت و طرحی یک‌دهه‌ای یک‌شبه متوقف شد که به گفته مخالفان آقای میرکاظمی ضرری چندمیلیارددلاری به ایران وارد کرد. اوپکی‌ها هم دل خوشی از آقای وزیر نداشتند و می‌گفتند اینجا را نمی‌شناسد. میرکاظمی در نهایت بیشتر از آنکه سابقه نفتی داشته باشد سابقه جنجال نفتی دارد.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

چهره جنجالی دیگری که یادآور دکل گمشده است

شرق در ادامه این گزارش به وزیر دیگری در دولت احمدی نژاد اشاره کرده که جزو نامزدهای احتمالی وزارت در کابینه رئیسی به شمار می آید و از قضا نام وی هم با برخی جنجال ها گره خورده است.

به نوشته شرق، ماجرای دکل گم‌شده مربوط به دوره وزارت اوست که از سال ۱۳۹۰ پس از عزل میرکاظمی تا سال ۱۳۹۲ ادامه یافت. قاسمی گاهی حرف‌های عجیب هم می‌زند. مثلا به‌تازگی مستقیما به نقش مستشاری ایران در یمن اشاره کرد که تکذیب بلافاصله وزارت خارجه را در پی داشت. اما ایشان باز هم دست برنداشت و توییت کرد که وزارت خارجه سیاست انقلابی را فراموش کرده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “رد احمدی نژاد در کابینه رئیسی ؛ دولت سیزدهم با جنجال آغاز می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز