وام قرض الحسنه 30 میلیونی؛ منابع بانک‌ها برای پرداخت وام چقدر است؟

متقاضیان وام قرض الحسنه در مراجعه به بانک‌ها با پاسخ هایی از قبیل نبود منابع و ابلاغ نشدن بودجه مواجه می شوند و این در حالیست که منابع بانک ها برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه چندان هم ناچیز نیست.

به گزارش کاماپرس، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای دریافت وام قرض الحسنه به یکی از بانک های دولتی و یا خصوصی مراجعه کنید و با جمله منابع و بودجه لازم برای وام قرض الحسنه در این بانک وجود ندارد یا بودجه تسهیلات قرض الحسنه هنوز ابلاغ نشده است، مواجه شوید.

برخی بانک ها نیز پرداخت وام قرض الحسنه را به سپرده گذاری چندماهه موکول می کنند در حالی که بسیاری از متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه این تسهیلات را برای رفع مشکلات زندگی خود و به صورت فوری می خواهند.

سقف وام قرض الحسنه طبق مصوبه بانک مرکزی چقدر است؟

بد نیست بدانید سقف تسهیلات قرض الحسنه بانک ها – تمام بانک ها چه دولتی ، چه خصوصی و چه دو بانک تخصصی قرض الحسنه کشور یعنی بانک رسالت و بانک مهر ایران – 30 میلیون تومان است اما دریافت وام 30 میلیون تومانی و یا حتی وام هایی با مبالغ کمتر از این بانک ها اغلب با موانع و دستاویزهایی همچون نبود بودجه یا ابلاغ نشدن بودجه مواجه می شود.

آریاک سفر

بانک ها 130 هزار میلیارد تومان منابع برای وام قرض الحسنه دارند

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس توضیحات قابل تاملی درباره منابع بانک ها برای پرداخت وام های قرض الحسنه داده است که نشان می دهد بانک ها اعتبارات قابل توجهی در این حوزه دارند و اگر ادعا می کنند منابع کافی ندارند ادعای آنها چندان قابل قبول نیست.

علی خضریان به نود اقتصادی گفته است؛ بانک های کشور حداقل ظرفیت پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه دارند.

وی تصریح کرده است : برای پرداخت کل تسهیلات قرض الحسنه – اعم از اشتغالزایی، زندانیان، ودیعه مسکن و … –   ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع در سال جاری نیاز است در حالیکه طبق محاسبات انجام شده، بانک ها حداقل ظرفیت پرداخت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه را دارند.

صف وام ازدواج بی معنی است!

این نماینده مجلس در ادامه به نکته قابل توجه دیگری نیز اشاره کرده و گفته است؛ علی‌رغم اینکه حدود ۱۰۰ هزار نفر از جوانان کشور در صف وام‌ازدواج معطل تامین منابع بانکی هستند، اما آمار رسمی بانک مرکزی و محاسبات موجود نشان می‌دهد، بانک‌ها با مشکلی جهت تامین منابع تخصیص وام ازدواج رو به رو نخواهند بود لذا بهانه‌تراشی‌هایی مانند عدم وجود منابع از سوی مقامات بانکی کشور پذیرفته نیست و در چنین شرایطی، صف‌وام ازدواج بی معنی است و باید برچیده شود.

وی این را هم گفته است که در صورت ادامه این روند، کمیسیون اصل ۹۰ با توجه به تخلفات صورت گرفته شده به صورت ویژه به این موضوع ورود خواهد کرد.

اخبار مهم و پربازدید را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “وام قرض الحسنه 30 میلیونی؛ منابع بانک‌ها برای پرداخت وام چقدر است؟

  1. موسی بلوچ گفته:

    با سلام ببخشید این وام ها وتسهیلات بانکی مسکن به کسی که پارتی داشته باشه میدن وگرنه من الان ۹ساله ازدواج کردم زمین شخصی سند دار بنام خودم دارم سه تا بچه دارم اما خونه درست حسابی ندارم اما چندین دفعه آمدن لیست تهیه کردن اسامی کسانی که خونه یک میلیاردی داره را ثبت نام کردن کسی نمیگه چرا به من بی خانه وام مسکن نمیدن خواهش میکنم مسئولین پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز