وام 120میلیونی و 160 میلیونی بدون سپرده بانک مسکن را چطور بگیریم؟(جزئیات)

لست سکند

بانک مسکن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پرداخت وام بدون سپرده 160 میلیونی ، 120 میلیونی ، 80 میلیونی  و 40 میلیونی  خرید مسکن را برای افراد متاهل و مجرد تا پایان تیر ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است.

به گزارش کاماپرس، وام خرید مسکن مذکور در قالب طرحی به نام طرح 82 پرداخت می شود و در واقع بانک مسکن مهلت بهره مندی متقاضیان از وام های متنوع طرح ۸۲ را تا پایان تیر ۱۴۰۰ تمدید کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است که اعطای وام خرید مسکن بدون سپرده مشمول درخواست‌هایی می‌شود که قرارداد تسهیلات حداکثر تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۰ تنظیم و قراردادهای مذکور حداکثر تا تاریخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ در دفاتر اسناد رسمی ثبت شوند.

سایت بانک مسکن در توضیح وام های طرح 82 نوشته است؛ متقاضیان خرید مسکن با استفاده از  وام‌های ناشی از اوراق حق تقدم می توانند توسط طرح مذکور 50 درصد از تسهیلات درخواستی خود را بدون خرید اوراق و از محل بدون سپرده استفاده نمایند.

به نحوی كه 50 درصد مبلغ تسهيلات قابل پرداخت از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهيلات مسكن و  50درصدمابقی از محل منابع بدون سپرده است و به این ترتیب متقاضیان فقط برای نیمی از تسهیلات نیازمند خرید اوراق هستند.

راز آسمان پایتخت

مثال نحوه استفاده از وام طرح 82 بانک مسکن

برای شفاف سازی این وام ، بانک مسکن مثالی به شرح زیر نیز در سایت خود آورده است.

فرد متقاضی که در تهران قصد خرید واحد مسکون دارد چنانچه از تاریخ صدور پروانه ساختمانی ملک مورد نظر حداکثر 25 سال سپری شده باشد مشمول تسهیلات 100 میلیون تومانی است که برای استفاده از این مقدار تسهیلات صرفا لازم است برای 50 میلیون تومان از آن اوراق خریداری نماید و 50میلیون تومان باقی مانده را بانک از محل بدون سپرده پرداخت می کند.

سقف تسهیلات و نرخ سود و مدت بازپرداخت اقساط چقدر است؟

سقف این تسهیلات در شهرهای مراکز استان مثل تهران برای خرید انفرادی ۸۰میلیون تومان و برای زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در شهرستان های هر استان برای خرید انفرادی ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین ۱۲۰ میلیون تومان است.

شایان ذکر است در طرح 82 بانک مسکن نرخ سود تسهیلات بدون سپرده در حال حاضر 18درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات بدون سپرده حداکثر 60 ماه است.

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز