وام بدون ضامن به مردم عادی پرداخت نمی‌شود؟

لست سکند

اواخر سال گذشته مسئله وام بدون ضامن و بانک‌های مکلف به این امر معرفی و اطلاع رسانی شد. اما این وام تنها به کارمندان و حقوق بگیران دولتی و خصوصی قابل پرداخت بود. سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، بیان کرده بود که به مرور زمان این تسهیلات به بقیه گروه‌های مردمی هم پرداخت می‌شود. اما به گفته وی، برای استفاده سایر مردم از این وام نیاز به تحقیقات و مصوبه جدید است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خاندوزی در گفت و گویی با ایسنا گفت: درباره پرداخت وام بدون ضمانت، وزارت اقتصاد تلاش دارد تا قدم اول محکم برداشته شود و بعد از آن تمامی مردم امکان استفاده از این نوع تسهیلات را داشته باشند. عباس حسینی، معاون امور بانکی، هم در راستای تکمیل توضیحات وزیر اقتصاد بیان کرد که در حال حاضر تامین ضمانت برای دریافت وام دیگر گروه‌های مردمی وجود دارد و مردم می‌توانند تسهیلات مختلفی را با تضامین متنوع دریافت کنند. در واقع این سخنان به نحوی بیان می‌کند که در حال حاضر امکان اعطای وام بدون ضامن به مردم عادی وجود ندارد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ضمانت‌های لازم برای دریافت انواع وام

با توجه به مورد مذکور، برخی از ضمانت‌هایی که حسینی معرفی کرده شامل اوراق تجاری، ورقه‌های بدهی، سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، ارائه چک یا سفته توسط ضامن، اموالی مثل خودرو، طلا و … است. حساب یارانه اشخاص، ارائه گواهی کسر از حقوق، ضمانت یک کاسب دارای پروانه کسب، تایید اعضای شورای اسلامی برای روستاییان یا استفاده از سیم کارت دائمی ثبت شده به نام متقاضی هم از دیگر ضمانت‌هایی است که افراد به منظور دریافت وام مورد نیاز خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته با توجه به اطلاعات ارائه شده در وبسایت بانک‌ها، نوع ضمانت بسته به شرایط بانک و مبلغ تسهیلات متفاوت خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز