وام ازدواج جدید با مبالغ 70 تا 100 میلیونی پرداخت می‌شود+ جزئیات

زوجهای جوان زیر ۲۵ سال می توانند ۲۰۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند، یعنی به هر کدام از آنها ۱۰۰ میلیون تومان تعلق می گیرد.

به گزارش کاماپرس، نماینده های مجلس برای تشویق جوانان و کاهش سن ازدواج، تسهیلات قرض الحسنه ویژه ای برای زوجهای زیر ۲۵ سال در نظر گرفته اند. طبق این طرح جدید مردان زیر ۲۵ سال و زنان زیر ۲۳ سال می توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند.

این وام ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی فقط مخصوص زنان و مردانی است که زیر ۲۵ سال ازدواج می کنند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

تسهیلات ۷۰ میلیونی برای زوجهایی که وام نگرفته اند

آریاک سفر

اما بقیه زوجها می توانند از تسهیلات ۱۴۰ میلیون تومانی ازدواج استفاده کنند. طبق لایحه ای که امروز در مجلس تصویب شد، بانک مرکزی باید از محل پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوجهایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از مورخ ۱/ ۱/ ۱۳۹۷ است و تاکنون وام ازدواج نگرفته اند، با اولویت نخست وام پرداخت کند.

وام ازدواج برای زوجهایی که از اول فروردین ۹۷ تسهیلات ازدواج دریافت نکرده‌اند، ۷۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین با بازپرداخت ۱۰ ساله در سال ۱۴۰۰ است.

وام ازدواج ۵۰ میلیونی با بازپرداخت ۷ ساله

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۰ برای هر یک از زوج‌ها ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت‌ساله و یک ضامن معتبر و سفته است. شرایط سنی متقاضیان دریافت وام، حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون، به پیشنهاد مشترک وزارت ورزش و جوانان و بانک مرکزی تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

بانک ها باید برای ضمانت صرفا یکی از سه مورد اعتبارسنجی، یا یک ضامن و سفته و یا سهم فرد از حساب یارانه هدفمندی را به منزله ضمانت بپذیرند. همچنین همه بانک ها باید به صورت ماهانه، تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی و تعداد افراد در نوبت دریافت این تسهیلات را به صورت عمومی اعلام کنند.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
ایمالز
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز