واردات لوازم خانگی آزاد می شود؟

لوازم خانگی-کاماپرس

بیش از چهار سال از ممنوعیت واردات لوازم خانگی به کشور می‌گذرد و وزارت صمت هم فعلا برنامه‌ای برای آزادسازی واردات این محصول ندارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار لوازم خانگی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اما تداوم این ممنوعیت نگرانی‌هایی هم ایجاد کرده است؛ از جمله درباره دچار شدن صنعت لوازم خانگی به وضعیت خودرو، نادیده گرفته شدن حق مصرف کننده و قاچاق لوازم خانگی که گفته می‌شود بخشی از آن مافیایی است.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت درمورد صنعت لوازم خانگی کشور گفت: در حال حاضر 470 پروانه بهره برداری در لوازم خانگی صادر شده و چه بسا برای اجاق گاز بیشتر و برای تلویزیون کمتر باشد اما در حوزه لوازم خانگی به طور متوسط 200 تولیدکننده داریم که البته حدود 15 برند هستند که 80 درصد بازار را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه ورود و خروج صنایع از بازار باید آزاد باشد گفت: اینکه ما به ادعای اشباع بازار، جلوی مجوزها را بگیریم به نوعی مغایر بحث بازار رقابتی است چون ممکن است یک نفر مجوز بگیرد اما با یک فرآیند مدیریتی و فناوری بهتر، محصولی باکیفیت و ارزان تر تولید کند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

افزایش نرخ دلار قیمت لوازم خانگی را افزایش نداد

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی تهران 1401

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت تورم در اقتصاد، قدرت رقابت را در تولید کننده داخلی به مرور ضعیف‌تر می‌کند اما نکته مهم و مزیتی که تولیدات داخلی دارند شبکه خدمات پس از فروش است که می‌تواند محصول داخلی را از قاچاق متمایز کند و دوم اینکه با افزایش نرخ ارز، قیمت لوازم خانگی قاچاق به همان نسبت بالا می‌رود اما در کالای داخلی اینطور نیست.

قالیباف با بیان اینکه فعلاً قرار نیست واردات لوازم خانگی آزاد شود گفت: در حال حاضر واردات لوازم خانگی به داخل کشور ممنوع است اما در مقابل از نظر صادرات لوازم خانگی ایران وضعیت خوبی داریم.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز