هوش مصنوعی شغل مجری های خبر هندی را تصاحب کرد

لست سکند

ظهور هوش مصنوعی در چند دهه گذشته و شکوفایی ناگهانی آن در سال جاری تأثیر زیادی بر بازار کار گذاشته و نگرانی‌های زیادی را برانگیخته است. اخیرا یک گوینده خبر هوش مصنوعی در هند نشان داد ترس عمومی از این فناوری چندان هم بی‌جا نبوده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، سرعت پردازش فوق‌العاده بالا، قابلیت یادگیری و توانایی‌های بی‌شمار هوش مصنوعی باعث شده بسیاری از شرکت‌ها این تکنولوژی را جایگزین نیروی کار انسانی کنند.

بیشتر بخوانید:

هوش مصنوعی می‌تواند با برعهده گرفتن مشاغل پیش پا افتاده و تکراری در زمینه تولید تا تجزیه و تحلیل داده‌ها، زندگی را برای بشر بیش از پیش تسهیل کند. با این حال، سرعت باورنکردنی رشد و تجاوز آن به صنایع مختلف به مذاق بسیاری از مشاغل خوش نیامده است. در حال حاضر نفوذ هوش مصنوعی در صنعت رسانه سریع‌تر از همیشه در حال گسترش است و راه خود را به جایگاه مجریان خبر در هند نیز باز کرده است.

راز آسمان پایتخت

هوش مصنوعی «لیسا» در آوریل گذشته توسط رسانه‌های هندی معرفی شد و در حال حاضر نقش گوینده اخبار یک ایستگاه پخش محلی را برعهده گرفته است. بسیاری از بینندگان در نگاه اول تصور می‌کنند که لیسا یک انسان است و پس از گذشت چند دقیقه و دقت به حرکات چشم وی متوجه غیر واقعی بودن او می‌شوند.

انتظار می‌رود در آینده شاهد بهبودهایی در همگام سازی صدا و تصویر باشیم تشخیص این ربات و انسان را دشوارتر از قبل کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز