هواپیمای شناسایی مافوق صوت آمریکا ؛ افسانه یا واقعیت؟ (ویدیو)

هواپیمای آرورا که به اسم آرورا SR-91 نیز شناخته می شود، یک هواپیمای مرموز آمریکایی است که برخی معتقدند می تواند با سرعت 5 ماخ، یعنی پنج برابر سرعت صوت پرواز کند. طبق این فرضیه، آرورا در دهه 1980 یا 1990 میلادی توسعه یافته است تا جایگزین هواپیمای قدیمی و پرخرج SR-71 بشود. در ادامه ویدیویی تماشا می کنید که درباره این  هواپیمای مرموز توضیحات بیشتری می دهد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

 

به گزارش کاماپرس، هنوز هیچ مدرک قابل استنادی وجود ندارد که نشان بدهد هواپیمای آرورا ساخته شده یا به پرواز در آمده است و وجود این هواپیما هنوز یک افسانه مرموز باقی مانده است. دولت آمریکا پیوسته تولید چنین هواپیمایی را انکار کرده است و کارشناسان هوا و فضا نیز آن را حدس و گمانی بیش ندانسته اند.

آریاک سفر

از سوی دیگر، در اواخر دهه 1980 میلادی، کارشناسان صنعت هوا و فضا معتقد بودند که آمریکا به توانایی فنی برای ساخت یک هواپیما با سرعت ماخ 5 دست یافته است و آن را جایگزین هواپیمای لاکهید SR-71 بلک‌برد خواهد کرد. در اواسط دهه 1990 گزارش هایی منتشر شد مبنی بر این که یک هواپیمای ناشناس و عجیب هنگام پرواز بر فراز کالیفرنیا و انگلستان مشاهده شده است و این چنین فرض شد که آمریکا واقعاً چنین هواپیمایی را ساخته باشد. ارتباط این مشاهدات با هواپیمای آرورا هیچگاه تأیید نشد ولی هرگاه چنین مشاهداتی صورت می گیرد آن را به هواپیمای مرموز آرورا نسبت می دهند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید و ببینید:

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “هواپیمای شناسایی مافوق صوت آمریکا ؛ افسانه یا واقعیت؟ (ویدیو)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز