رونمایی از جنگنده های نسل پنجم هند در سال 2024

لست سکند

با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان مسائل نظامی نسبت به برنامه های هند در خصوص ساخت جنگنده های نسل پنجم تردید داشتند اما رسانه های هندی گزارش دادند که مجموعه نظامی و صنعتی این کشور سرعت کار بر روی این جنگنده ها با نام AMCA را شدت بخشیده است.

به گزارش کاماپرس به نقل از Voennoedelo، پیش از این ، دهلی نو اعلام کرده بود از برنامه مشترک جهت توسعه جنگنده های نسل پنجم با روسیه خارج شده و پروژه مستقلی را در این زمینه راه اندازی کرده است.

علت خروج هند از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های نسل پنجم با روسیه

گزارش ها حاکی از آن است که در برنامه مشترک دهلی نو و مسکو طرف هندی از عدم انتقال فناوری استلز (رادارگریز) و موتورهای نسل قبلی از سوی روسیه ناراضی بود. در نتیجه مسئولان نظامی هند تصمیم گرفتند تا با اتمام همکاری با مسکو، برنامه مستقلی را آغاز کنند.

برنامه ریزی زمانی رونمایی ، بهره برداری و ارتقای جنگنده‌های نسل پنجم هند

راز آسمان پایتخت

طبق گزارش ها نخستین پرواز این جنگنده در سال 2024 برنامه ریزی شده است. این جنگنده قرار است تا سال 2029 به بهره برداری رسیده و تا سال 2036 میلادی ، هند قصد دارد نسخه جدیدتری از این هواپیمای جنگی را تولید کند.

تردید کارشناسان نسبت به موفقیت هند در ساخت جنگنده مدرن بدون کمک روسیه

بسیاری از کارشناسان با شک و تردید به برنامه های هند نگاه می کنند و عقیده دارند که با کنار گذاشتن برنامه مشترک با روسیه ، هند برای چندین سال خود را از دریافت هواپیماهای جدید دور کرده است.
پیش از این و در پی تشدید تنش ها با چین مشخص شده بود که هند قصد دارد مرز خود با این کشور را با جنگنده های Rafale تقویت کند.

اخبار تسلیحات روز جهان را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

4 دیدگاه برای “رونمایی از جنگنده های نسل پنجم هند در سال 2024

  1. محسن گفته:

    شراکت با روسیه درهیچ زمینه ای مفید نیست واین. کشوراز انتقال تکنولوژی پیشرفته به دیگر کشورها خودداری میکند. خوبه که هند الان فهمیده ولی ما کی میخوایم بفهمیم

  2. محمد گفته:

    با سلام
    همکاری روسیه با کشورهایی مثل ایران و هند و…بیشتر تبلیغاتیه روسیه هیچ وقت خودش را از بازار علم و فناوری اروما و غرب جدا نخواهد کرد این بازی ها هم بخاطر گرفتن امتیاز از شرکای غربی هست امروز پس مانده های حزب توده در دستگاهی دولتی کشور رو بسمت روسیه هول میدهند روسیه اگر دوست بود اونهمه ارتشی و متخصص رو با استفاده از نفوذی های حزب توده ای اش سر دار نمیبرد روسیه هیچگاه خواهان ایران قوی زیر گوشش نبوده و نخواهد بود این کشور هیچگاه به دنبال قدرتمند کردن ایران نیست و همیشه کجدهر و مریض رفتار کرده در واقع خطر روسیه برای ایران و اقتصاد ایران و صنعت نظامی اگر از اسرائیل و …بیشتر نباشد کمتر نیست …جای تعجب اینجاست چرا برخی سیاستمداران ما علاقه متد هستند ما رو بسمت کمینوستها سوق دهند !!!
    در صورتی که بیشترین دشمتی رو اینها با ملت ما دارند
    بنظر بنده تنها راه نجات مملکت فقط نگاه به داخل بها دادن به ظرفیتهای انسانی و مادی داخلی و نبارزه کسترده با فساد و ظلم هست و کاستن از تنش در سطح جامعه بین المللی و کاهش شعاهر جنگه …هر حرف دیگه حرف مفته٪٪٪٪

  3. کریم گفته:

    یعنی واقعاهندبیادوبخوادجنگنده، نسل پنجمی پنهان کاربسازه وتولیدکنه، اماماتوایران، بااین همه، جوان نتونیم، جنگنده نسل پنجمی بسازیم ومجبورشیم بریم سراغ جنگندهای50سال پیش واونهارویک دستی بزنیم وبعدبگیم که ارتقادادیمش، واقعا🤓🧐🤓🤪🤪🤪🤔🤔🤔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز