نحوه تهیه بلیت قطار گردشگری اکسپرس شرق ترکیه + امکانات

گردشگری با قطار یکی از شاخه‌های پرجاذبه گردشگری است و در برخی از کشورهای جهان قطارهای ویژه با هدف گردشگری راه‌اندازی شده است.  سفر با قطار به خودی خود جذاب است و اگر این سفر در یک مسیر خاص و زیبا باشد، جذابیت سفر را بیشتر می‌کند. یکی از قطارهای گردشگری که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید، قطار گردشگری اکسپرس شرق در کشور ترکیه است.

کاماپرس در این گزارش ضمن معرفی قطار گردشگری اکسپرس شرق ترکیه، نحوه سفر با این قطار را توضیح می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مسیر گردشگری شرق ترکیه با قطار

قطار گردشگری شرق ترکیه که به «دوغو اکسپرس» معروف است، یکی از نزدیکترین قطارهای گردشگری به ایران است. این قطار گردشگری مسیر بین شهر قارص که شهری نزدیک مرز ایران است را به سمت آنکارا و برعکس می‌پیماید.

این مسیر یکی از 4 مسیر ریلی برتر گردشگری جهان است و به خصوص در زمستان، یک مسیر زیبای برفی به حساب می‌آید. در واقع سفر با این قطار به شما این امکان را می‌دهد که چندین استان تاریخی در شرق و مرکز آناتولی را گشته و این فرصت را داشته باشید که از جاذبه‌های گردشگری شهرهای موجود در مسیر بازدید کرده و غذاهای سنتی این شهرها را امتحان کنید.

راز آسمان پایتخت

این مسیر به طول 1300 کیلومتر است و قطار 3 روز در هفته در این مسیر حرکت می‌کند. یک بار طی این مسیر 31 ساعت طول می‌کشد.

کدام شهرها را در مسیر اکسپرس شرق می‌بینید؟

این قطار علاوه بر آنکارا و قارص از استان‌های سیواس، ارزروم و ارزینجان گذشته و در حدود 29 ایستگاه توقف‌های کوتاه و نسبتا طولانی دارد. قطار دوغو اکسپرس با عبور از ایستگاه‌های آنکارا، کرک‌قلعه، قیصریه، سیواس، مالاتیا، الازیغ، بینگول و موش به تاتوان بیتلیس در کنار دریاچه وان می رسد. در ادامه نیز مسیر خود را ادامه می‌دهد تا به شهر قارص برسد. مسیر برگشت نیز از قارص به آنکارا با توقف در همین ایستگاه‌ها ادامه پیدا می‌کند.

امکانات قطار گردشگری اکسپرس شرق ترکیه

قطار گردشگری اکسپرس شرق ترکیه دارای 8 واگن مسافری و دارای امکانات کامل اقامت و خواب برای 160 گردشگر است. محیط واگن بسیار وسیع است و داشتن پنجره‌های بزرگ امکان لذت هر چه بیشتر از مسیر و عکاسی را برای گردشگران مهیا می‌کند. همچنین این قطار یک واگن رستوران به همین تعداد ظرفیت دارد که انواع غذاهای محلی را برای گردشگران آماده می‌کنند.

در برخی از ایستگاه‌ها نیز امکانات و برنامه‌های خاصی برای استقبال از گردشگران در نظر گرفته می‌شود تا سفر خاطره انگیزی برای آنها رقم بخورد.

نحوه تهیه بلیت‌های قطار گردشگری ترکیه

بلیت‌های 6 واگن از 8 واگن قطار گردشگری اکسپرس شرق ترکیه توسط آژانس‌های مسافرتی این کشور پیش فروش می‌شوند و دو واگن نیز توسط سازمان حمل و نقل ریلی ترکیه به فروش می‌رسد. به دلیل استقبال بالا از این مسیر گردشگری، بهتر است که حداقل یک ماه قبل از سفر، بلیت خود را از طریق آژانس‌های گردشگری رزرو کنید. فقط باید توجه کنید که دو قطار مشابه در این مسیر حرکت می‌کنند و شما باید بلیت قطار گردشگری را رزرو کنید. قطار عادی امکانات قطار گردشگری را ندارد و توقف‌های آن در ایستگاه‌ها بسیار کوتاه است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز