خرید گوشی از ترکیه و دبی به صرفه است؟

تعرفه جدید واردات گوشی به شیوه مسافری-کاماپرس

در پی بخشنامه جدید گمرک کشور، تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به شیوه مسافری به 30 درصد افزایش پیدا کرد. این درحالی است که پیش از این تعرفه برابر با 8 درصد ارزش گوشی بود.

به گزارش کاماپرس، تا پیش از ابلاغ این بخشنامه، تعرفه واردات گوشی به روش مسافری ارزان‌تر از روش تجاری بود، چراکه تعرفه واردات گوشی به شیوه تجاری 15 درصد و مسافری 8 درصد بود. البته این تعرفه‌ها در حالی مطرح شده که طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، واردات گوشی در سایر رویه‌ها باید ۲ برابر تعرفه در بخش تجاری باشد.

فعالان این بازار اعتقاد دارند که افزایش تعرفه گوشی‌های مسافری می‌تواند باعث گران‌تر شدن گوشی‌‌هایی همچون آیفون‌ ۱۴ و ۱۵ شود که در شرایط کنونی به شکل عمده و از طریق مسافری وارد کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

این بخشنامه جدید اصلاح ابلاغیه قدیمی گمرک درباره هزینه گمرکی گوشی‌های مسافری است. اوایل مردادماه امسال گمرک در راستای ابلاغیه وزارت صمت، تعرفه واردات مسافری گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را ۸ درصد اعلام کرد و با این ابلاغیه برای نزدیک به ۵ ماه واردات گوشی‌‌های پرچمدار به صورت مسافری ارزان‌تر از تجاری بود.

راز آسمان پایتخت

به نقل از دنیای اقتصاد، در آن زمان انجمن وارد‌کنندگان موبایل به این ابلاغیه گمرک واکنش نشان داد و آن را یک اشتباه و تفسیر غلط از قانون بودجه خواند.

تعرفه جدید واردات گوشی به شیوه مسافری-کاماپرس

 

در این میان، با ابلاغ بخشنامه جدید و افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به شیوه مسافری،  سوالی که مطرح می‌شود این است که با این شرایط، خرید گوشی از کشورهای اطراف همچون ترکیه و دبی همچون گذشته صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز