هشدار به پیش خریداران مسکن / نکات ضروری پیش خرید

پیش خریداران مسکن مراقب کلاهبرداران باشند-کاماپرس

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از شهروندان درخواست کرد با توجه به آمار بالای کلاهبرداری‌ در موضوعات پیش‌ خرید ساختمان، نسبت به ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری اقدام کنند.

به گزارش کاماپرس، حسین جنتی در این باره به چند هزار کلاهبرداری و ثبت موارد متعدد در محاکم قضایی استان تهران اشاره کرد و گفت: طمع برای کسب مال و خرید مسکن با سود قابل توجه از جمله عواملی است که مسیر کلاهبرداران را برای شیادی هموار می‌کند.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در خصوص پیش‌فروش ساختمان، ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری بوده و دفاتر معاملات ملکی و بنگاهی، مجاز به انجام قرارداد پیش فروش ساختمان نیستند، لذا شهروندان باید به دور از هیجان و عجله و با دقت بیشتری عمل کرده و به دفاتر ثبت اسناد مراجعه کنند.

جنتی همچنین تاکید کرد که قانون پیش‌فروش ساختمان مصوب سال ۱۳۸۹ از جمله قوانینی بوده که به دلیل عدم اطلاع شهروندان مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: 

راز آسمان پایتخت

وی با تاکید بر اینکه در سه ماهه پایانی سال معمولا آمار پیش خرید مسکن افزایش پیدا می‌کند، گفت: شهروندان در تنظیم سند پیش فروش ساختمان در دفاتر اسناد رسمی باید به موارد دیگری از جمله سند مالکیت عرصه، شناسنامه فنی ساختمان، بیمه نامه، استعلام دارایی و غیره توجه داشته باشند.

به نقل از ایسنا، جنتی همچنین عنوان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، هرگونه تبلیغات پیش فروش ساختمان به جهت نشر در مطبوعات یا اکران روی بیلبوردهای شهری و یا تبلیغات در فضای مجازی، به تایید ادارات کل راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیاز دارد. متاسفانه این موضوع مورد توجه قرار نمی‌گیرد و شهروندان نیز بدون توجه به عواقب پیش فروش در بنگاه‌های املاک اقدام به تنظیم قرارداد پیش فروش می‌کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز