جزییات و نحوه دریافت وام ودیعه مسکن 1402

چگونه وام ودیعه مسکن بگیریم؟-کاماپرس

در روزهای گذشته اعلام شد که وام ودیعه مسکن ۲ برابر افزایش یافته است، متقاضیان وام ودیعه مسکن می‌توانند با مراجعه به سامانه وام ودیعه مسکن، ثبت نام خود را انجام دهند.

به گزارش کاماپرس، قیمت بالای رهن و اجاره مسکن در زندگی بسیاری از افراد جامعه بحرانی جدی ایجاد کرده است. این موضوع باعث شد تا دولت جهت کمک به مستاجرین، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تصمیماتی اتخاذ کند.

مبلغ وام ودیعه مسکن چقدر است؟

سقف وام ودیعه مسکن در شهر تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها این مبلغ از ۷۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین برای تسهیلات ودیعه مسکن که پیش از این در روستاها تعریف نشده بود، مبلغ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

چگونه وام ودیعه مسکن بگیریم؟

برای دریافت وام ودیعه مسکن چه شرایطی لازم است؟

افرادی که در خانه‌های استیجاری زندگی می‌کنند و قصد دریافت وام ودیعه مسکن دارند، لازم است ابتدا، مراحل ثبت نام مستاجران در سامانه املاک را انجام دهند. همچنین، لازم است اشخاصی که متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ هستند شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.

درخواست کننده، باید متاهل و یا سرپرست خانوار باشد، زنان مجرد بالای ۳۵ سال سن نیز می‌توانند جهت دریافت وام ودیعه مسکن، اقدام کنند.

به مردانی که در گذشته، سرپرست خانواده بوده‌اند، اما در حال حاضر، به دلیل طلاق یا فوت همسر مجرد هستند نیز وام ودیعه مسکن تعلق می‌گیرد.

متقاضی وام، باید اجاره نامه رسمی داشته باشد و یا اجاره نامه او، در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور ثبت شده و دارای کدرهگیری باشد.

به نقل از اقتصاد آنلاین، قرارداد اجاره متقاضی وام، باید حداقل تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد. پس از این که متقاضی وام، به شعبه بانک برای دریافت این وام معرفی شد، الزامی است مدارک خود را تکمیل نموده و به بانک ارائه دهد. همچنین، ضروری است ضامنین خود را ظرف دو هفته به بانک معرفی کند؛ در غیر این صورت، درخواست وام وی رد می‌شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز