هشدار به مسافران نوروزی / کدام استان ها در معرض باران و سیلاب قرار دارند؟

لست سکند

موج جدید بارش باران از ۸ فروردین ۱۴۰۳ به صورت پراکنده در همه شهرهای کشور آغاز شده، اما در مناطق شمال غربی و سواحل دریای خزر شدت بارندگی بیشتر خواهد بود و استان های این مناطق در معرض باران و سیلاب قرار دارند.

به گزارش کاماپرس، پیش از آغاز سال جدید وزارت نیرو و سازمان هواشناسی درباره احتمال بروز سیلاب در ۵ استان ایلام، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و کردستان هشدار به مسافران نوروزی صادر کردند.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نخستین موج بارش باران همراه با تگرگ روز ۶ فروردین ماه منجر به بروز سیلاب در استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد شد و در ارتفاعات برخی شهرهای شمالی و غرب کشور با بارش برف همراه بود. به طوری که در مسیر جاده چالوس محدوده کندوان بارش برف منجر به ترافیک سنگین شد. همچنین در محور بین همدان و اسدآباد بارش شدید برف منجر به مسدود شدن جاده برای ساعاتی شد.
در حال حاضر سازمان هواشناسی از موج جدید بارش‌های جوی از روز چهارشنبه ۸ فروردین خبر داده اند که تا روز جمعه ۱۱ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
این موج جدیدی که وارد کشور می شود هوای اکثر شهرهای کشور را ناپایدار خواهد کرد که همراه با بارش برف و باران خواهد بود. در شرایط جوی جدید برخلاف موج جدید که بیشتر غرب و جنوب غرب کشور را درگیر کرده بود مناطق شمال و شمال غرب کشور را درگیر خواهد کرد و استان های این مناطق در معرض باران و سیلاب قرار دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز