هشدار؛ خوردن این نوشیدنی برای کبد سم است

تورهای مسافرتی لحظه آخر

نتایج یک مطالعه جدید نشان دهنده ارتباط قوی بین مصرف برخی نوشیدنی‌ها و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، نتایج این تحقیق که توسط ینگ سان و همکارانش از بانک زیستی انگلستان انجام شده، نشان می دهد مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی، خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیرالکلی را افزایش می‌دهد.

این تحقیق با بررسی داده‌های ۱۳۶هزار و ۲۷۷ شرکت‌ کننده بدون سابقه بیماری کبدی انجام شده و نتایج آن بر تأثیر نوشیدنی‌های شیرین شده با قند معمولی و مصنوعی و آب میوه خالص بر توسعه بیماری کبد چرب غیرالکلی متمرکز بود.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به گزارش مدیکال دیالوگ، طی این تحقیق، بیماری کبد چرب غیر الکلی با استفاده از شاخص کبد چرب و با نمره کوچکتر یا مساوی ۶۰ به عنوان شاخص نشان ‌دهنده بیماری، تعریف شد.

به نقل از ایسنا، یافته‌های این تحقیق ثابت کرد که مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با قند طبیعی و مصنوعی و همچنین آب میوه خالص با خطر بروز بیماری کبد چرب غیر الکلی ارتباط دارند. به عبارت دیگر این شاخص در افرادی که این نوشیدنی‌ها را مصرف نکردند در مقایسه با مصرف کنندگان، به میزان قابل توجهی بالاتر بود.

البته نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی ارتباط بیشتری با خطر ابتلا به بیماری کبد چرب داشتند. این شاخص در مورد مصرف کنندگان آب میوه خالص بسیار ضعیف بود.

نتایج این تحقیق  نگران ‌کننده نشان داد که مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های مصنوعی شیرین می‌تواند به پیشرفت بیماری کبد چرب غیرالکلی کمک کند.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “هشدار؛ خوردن این نوشیدنی برای کبد سم است

  1. محمدرضا علیپور گفته:

    نوشابه سم خالص برای بدن کلا چه کبد یه بقیه کاش بتونیم جلوی خودمون رو بگیریم و نخوریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز