هزینه معاینه فنی خودرو در سال 1403

سرپرست ستاد معاینه فنی مرکزی کشور خبر دارد که هزینه معاینه فنی خودرو در سال 1403 تاکنون تغییری نکرده و برابر با همان پرداختی‌های سال 1402 است.

به گزارش کاماپرس، خودروها سالانه به گواهی معاینه فنی نیاز دارند. این موضوع کمک می‌کند تا ایراد و نواقصی که در سیستم فنی خودرو وجود دارد شناسایی شود. این اقدام به نوعی از بروز تصادفات خودرو جلوگیری کند. همچنین عملکرد برخی از قطعات ارتباط مستقیمی با میزان آلایندگی تولیدی خودرو دارد که رفع ایرادات آن کمک می‌کند تا آلایندگی کمتری در هوا به وجود آید.

معاینه فنی توسط مراکزی انجام می‌شود که زیر نظر شهرداری فعالیت می‌کنند و در قبال بررسی خودرو هزینه‌ای را دریافت می‌کنند. به گفته سرپرست ستاد معاینه فنی هزینه معاینه فنی خودرو در سال 1403 تاکنون تغییری نکرده و برابر با همان پرداختی‌های سال 1402 است.

بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

براساس مصوبه دولت هزینه معاینه فنی خودرو از این قرار است؛ برای خودروهای سبک در معاینه نخست 92 هزار تومان، برای معاینه دوم 19 هزار 500 تومان و برای معاینه سوم 30 هزار تومان است.

هزینه معاینه فنی خودرو های سنگین برای انجام سه آزمون از این قرار است؛ برای معاینه نخست 119 هزار تومان، برای معاینه دوم 22 هزار تومان و برای معاینه سوم 33 هزار تومان است.

هزینه معاینه فنی موتورسیکلت برای انجام سه آزمون از این قرار است؛ برای معاینه نخست 22 هزار تومان، برای معاینه دوم 3 هزار و 900 تومان و برای معاینه سوم 6 هزار تومان است.

همچنین برای معاینه چشمی قطعات گازسوز هر سه نوع خودرو سبک، نیمه سبک و سنگین 24 هزار تومان و معاینه باز کردن مخزن گاز 28 هزار تومان تعیین شده‌ است.

شایان ذکر است که احتمال تغییر این ارقام در ماه‌های آینده وجود دارد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز