هانیه توسلی سکوت خود را شکست

تور لحظه آخری-کاماپرس

هانیه توسلی که چند روز قبل، انتشار پستی در صفحه اینستاگرام وی با یک هشتگ خبرساز توجه افکار عمومی را به مساله آزار جنسی زنان جلب کرده و گمانه زنی هایی در مورد قربانی تجاوز بودن او ایجاد کرده بود، با تغییر متن این پست ماجرا را توضیح داد.

به گزارش کاماپرس، هانیه توسلی، سلبریتی سینما و شبکه خانگی، متن پست توجه برانگیز قبلی خود را تغییر داد. این بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون در یادداشت تازه‌ای نوشت: متن پست قبل تغییر میکند. من میدانم اذهان عمومی روزی رشد خواهد کرد و ظرفیت پذیرش مشکلات زنان این سرزمین را خواهد داشت. روزی می‌آید که وقتی زنی دردی را فریاد می‌زند، همدلی و درک وفرهنگ جامعه حمایتش خواهد کرد. به امید آن روز.

نیت من اعلام همدردی با زنان آزاردیده بود، خود من هم مثل خیلی‌ها آزار دیده‌ام. آزار و تعرض و تبعیض جنسیتی و توهین و تحقیر زنان سالهای سال است که در ریز و درشت زندگی‎‌مان وجود دارد.

هانیه توسلی در ادامه یادداشت خود آورده است: این ماجرا زمانی بیشتر نمود پیدا می‌کند که مردان در موضع قدرت به خودشان اجازه گفتن هر حرف و انجام هر رفتاری را می‌دهند. کاش نترسیم. حرف زدن در مورد آزار و تعرض وقتی در جایگاه ضعیف‌تر باشی، شجاعت و جسارت فوق‌العاده‌ای می‌خواهد، می‌دانم.

توضیح مهم درباره ارتباط پست قبلی هانیه توسلی و بازیگری او در سینما

راز آسمان پایتخت

نکته مهمی که می‌خواهم رویش تاکید کنم این است که قاطعانه و در نهایت صداقت اعلام میکنم، دردی که از آن حرف زدم هیچ ارتباطی به هیچ‌کدام از فیلم‌هایی که در آنها بازی کرده‌ام ندارد. من خوشبختانه پیش از ورودم به سینما سالها تئاتر کار کرده بودم و جایزه بازیگری تئاتر داشتم؛ فیلم‌های خوب دیده بودم و کتاب زیاد خوانده بودم.

همین باعث شد قبل از ورودم به سینما، خیلی از افراد محترمانه با من برخورد کنند و حتی من را به دیگران معرفی کنند. درعین حال نمیتوانم انکار کنم که افرادی هستند که با رفتارهای ترسناک و غیراخلاقی دختران جوان را مرعوب می‌کنند و آنها را آزار می‌دهند، در محیط‌های هنری، کلاس‌های آموزشی، به اسم استادِ همه چیزدان و باتجربه و مثلا باسواد.

هانیه توسلی افزوده است: آنها زخم‌هایی روی روح و روان دختران جوان می‌گذارند که تا سالها درمان نمی‌شود و با قلدری ادامه می‌دهند، چون بعید می‌دانند کسی حرفی بزند، چون در قدرت هستند و به سادگی «می توانند».

وجود افرادی که چنین نگاه بیماری دارند و از جایگاهشان سوءاستفاده می‌کنند قابل کتمان نیست. برای زنان و دختران سرزمینم عزت نفس و شجاعت و جسارت آرزو می کنم و برای کل جامعه شرافت و انسانیت.

به امید روزی که اخلاق و قانون و مردم و فرهنگ این جامعه آزاردیده ها را حمایت کند و دردشان را بشنود.

اخبار مهم و پربازدید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز