خرید طلا قبل از انتخابات 1400 سود دارد؟

در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران برای معامله طلا تردید دارند و نگران این هستند قیمت طلا بعد از انتخابات سقوط کند. اما کارشناسان اقتصادی چه نظری دارند؟ خرید طلا قبل از انتخابات 1400 سود دارد یا باعث ضرر و زیان می‌شود؟

به گزارش کاماپرس، سرمایه گذاری به خصوص خرید و فروش طلا و سکه همیشه پر از ریسک است و اگر سرمایه گذاری در زمان درستی انجام نشود ممکن است با زیان همراه باشد.آشنایی با اصول بازار و خرید در زمان مناسب بازار و فروش در زمانی که می تواند سرمایه اولیه را به سود تبدیل کند، برای هر سرمایه گذاری خیلی مهم است.

رویدادهای جهانی، سخنرانی های سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری مهمترین عاملی هستند که می توانند روی بازار طلا و سکه تاثیر بگذارند. اما در حال حاضر سوال بیشتر سرمایه گذاران بازار طلا این است که تا قبل از انتخابات ۱۴۰۰ طلا بخرند یا بفروشند؟

محمد سعید جعفری، کارشناس اقتصادی و رئیس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است قیمت طلا تا تا انتخابات ۱۴۰۰ با کاهش همراه است. او در این باره می گوید: هرچه به انتخابات نزدیک شویم قیمت طلا و دلار کمتر می‌شود. ضمن اینکه کاهش قدرت خرید مردم در این بازار موجب کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت‌ها شده است.

البته به گفته جعفری قاعده بازارهای ایران برخلاف بازار جهان است و با افزایش قیمت موج تقاضا شکل می‌گیرد و مردم با کاهش قیمت از خرید دست می‌کشند.

آریاک سفر

قیمت طلا ارزان نمی شود

عبدالله محمدولی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان ضنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران پیش بینی می کند تا زمانی که نتیجه مذاکرات وین مشخص نشود قیمت هر گرم طلا بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

به گفته رئیس انجمن صنفی کارفرمایان ضنعت طلا و جواهر و نقره استان تهران قیمت جهانی طلا رو به افزایش است . او می گوید: بر اساس آمار شورای جهانی طلا در این مدت بسیاری از کشورها به خرید طلا روی آورده و طلا را به عنوان یک ذخیره امن از بازار خریداری می‌کنند و به صندوق‌های خود واریز می‌کنند.

بنابراین افزایش هزینه‌های استخراج و افزایش تقاضای جهانی منجر به افزایش قیمت جهانی طلا می‌شود و پیش بینی‌ها بر این است قیمت جهانی طلا که اکنون بین هزار و ۷۰۰ و هزار و ۸۰۰ دلار قرار دارد به بیش از دو هزار و ۲۰۰ تا دو هزار و ۵۰۰ دلار نیز می رسد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم بازار طلا، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “خرید طلا قبل از انتخابات 1400 سود دارد؟

  1. علیرضا گفته:

    این کشتی به گل نشسته اقتصاد حداقل تا بیست سال آینده ادامه دارد -مرنجان دلم را که این مرغ وحشی زبامی که برخاست مشکل نشیند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز