نگاهی به مرسدس بنز ای ام جی وان ؛ از گران ترین ابرخودروهای جهان

کمپانی مرسدس بنز همواره به عنوان یکی از تولیدکنندگان خودروهای تراز اول مطرح بوده است. برخی خودروهای کلاسیک این برند اکنون برچسب‌های قیمتی 9 رقمی دارند و برخی نیز در زمره خواستنی‌ترین ماشین‌های لوکس به شمار می‌آیند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مرسدس بنز ای ام جی وان (Mercedes-AMG One) مدل 2022 یکی از جدیدترین، باشکوه‌ترین و گران‌ترین ابرخودروهایی است که این کمپانی آلمانی تولید کرده است. ای ام جی وان یک برچسب قیمت 2.7 میلیون دلاری دارد که یک قطعه جواهر با مهندسی پیچیده است.

با این که مرسدس بنز ای ام جی وان به یک موتور فرمول 1 مجهز شده است ولی مجوز تردد در خیابان را نیز دارد. این موتور قدرتمند شش سیلندر در کنار چهار موتور برقی قرار می‌گیرد و در مجموع نیروی خارق‌العاده‌ای برابر با 1049 اسب بخار تولید می‌کنند.

راز آسمان پایتخت

مرسدس بنز ای ام جی وان از سپر جلو تا سپر عقب آکنده از جدیدترین فناوری‌هاست، از ایرودینامیک اکتیو گرفته تا سیستم تعلیقی که مبتنی بر ویژگی‌های پیست مسابقه طراحی شده است. در واقع، همه چیز دست به دست هم داده‌اند تا سرعت این ابرخودرو را به 355 کیلومتر بر ساعت برسانند.

مرسدس بنز ای ام جی وان از یک موتور شش سیلندر 1.6 لیتری (برگرفته از موتورهای فرمول 1) بهره می‌برد که در کنار چهار موتور برقی قرار می‌گیرد. این سیستم در مجموع 1049 اسب بخار نیرو و 725 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. گیربکس از نوع هفت سرعته دستی است و شتاب صفر تا 100 را به 2.8 ثانیه می‌رساند.

انتهای پیام

مرتبط با : مرسدس بنز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز