نکته های مهمی که قبل از خرید غذاساز باید بدانید

لست سکند

با پیشرفت تکنولوژی تعداد وسایل برقی بیشتر می‌شود و امکانات جدیدتری در آن‌ها قرار داده می‌شود. غذاساز یکی از وسیله‌های چندکاره و کاربردی در آشپزخانه است که باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و بسیاری از وظایف را در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌دهد. امکانات و ویژگی‌های جدیدتر ممکن است منجر به سردرگمی افراد برای خرید وسیله مورد نظر خود شود.

کاماپرس در ادامه به بررسی نکات مهمی که برای خرید غذاساز باید مورد توجه قرار بگیرد، می‌پردازد:

تک کاره یا چند کاره

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای خرید غذاساز باید به آن توجه کنید، این است که غذاساز را برای چه قصدی خریداری می‌کنید. غذاسازهای تک‌کاره فقط وظیفه مخلوط‌کردن غذا را انجام می‌دهند، در حالی که غذاسازهای چندکاره می‌توانند تا 36 عملکرد مختلف را نیز انجام دهند. بسیاری از غذاسازها وظایف آسیاب، رنده، آبمیوه‌گیری و مخلوط‌کن را نیز انجام می‌دهند.

توان موتور

توان موتور به کار رفته در غذاساز یکی دیگر از مهم‌ترین ملاک‌ها برای خرید این محصول است. به یاد داشته باشید که اگر غذاساز چندکاره خریداری می‌کنید، غذاسازی را انتخاب کنید که توان موتور بالاتری داشته باشد. توان بیشتر موتور باعث افزایش سرعت دستگاه می‌شود و در این صورت می‌توان از آن برای کارهای سنگین‌تر استفاده کرد.

راز آسمان پایتخت

ظرف اصلی غذاساز

هنگام خرید غذاساز باید به جنس ظرف اصلی آن توجه کنید که مقاوم باشد و در طول زمان فرسوده نشود. همچنین حجم دهانه ظرف نیز مهم است که بتوان قطعات بزرگ‌تری از مواد غذایی را وارد آن کرد.

جنس تیغه

به یاد داشته باشید مدلی را انتخاب کنید که جنس تیغه آن از استیل تیز و ضدزنگ باشد که در طول زمان ماندگاری بیشتری داشته باشد. همچنین تیز بودن تیغه امکان خرد کردن مواد غذایی بیشتر و سفت‌تر و حتی قطعات یخ را فراهم می‌کند.

قیمت غذاساز

میزان بودجه و هزینه‌ای که قصد دارید برای غذاساز صرف کنید را تعیین کنید. طبیعتا هر چه میزان امکانات آن بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

وزن و ابعاد غذاساز

با توجه به میزانی که قصد دارید از غذاساز استفاده کنید و آن را جا به جا کنید و همچنین فضا آشپزخانه و کابینت‌های خود غذاساز را انتخاب کنید. با توجه به این که این دستگاه نیاز به جا به جایی زیادی دارد، سعی کنید مدلی را انتخاب کنید که وزن آن برای جا به جایی مناسب باشد.

قابلیت تنظیم سرعت

بیشتر غذاسازها فقط کلید روشن و خاموش دارند ولی در بعضی از غذاسازها دکمه تنظیم سرعت تعبیه شده است که شما می‌توانید با توجه به سرعت مطلوب آن را کنترل کنید.

میکروسوییچ

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ایمنی تعبیه‌شده در بسیاری از غذاسازها میکروسوییچ است. این قابلیت این امکان را فراهم می‌کند که تحت شرایطی که قطعات غذاساز به خوبی سرهم‌بندی نشده باشند، دستگاه شروع به کار نکند. دستگاه‌های که این ویژگی را ندارند، از ایمنی کمتری برخوردار هستند.

لغزش و صدا

در برخی از دستگاه‌های موجود در بازار پایه ضد لرزش تعبیه شده است که علاوه بر ایمنی بیشتر هنگام کار، به کاهش صدا نیز کمک می‌کند.

طول سیم

در بعضی از دستگاه‌ها محفظه‌ای جدا وجود دارد که سیم دستگاه در آن جمع می‌شود و ظاهر مرتب‌تری برای دستگاه ایجاد می‌کند. طول سیم بلندتر امکان استفاده راحت‌تر را فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز