نکاتی که پیش از خرید مایکروفر باید بدانیم

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مشغله‌های زندگی روزمره باعث شده که افراد زمان کمی برای پخت غذا در اختیار داشته باشند. در چنین شرایطی مایکروفرها باعث می‌شوند فرآیند گرم کردن و پخت غذا سریع‌تر و آسان‌تر بشود و به عضوی دائمی از آشپزخانه تبدیل شده‌اند. تنوع برندهای موجود در بازار و امکانات هر مدل باعث می‌شود افراد در انتخاب مایکروفر مودر نظر خود دچار سردرگمی شوند.

کاماپرس در ادامه به توضیح نکاتی می‌پردازد که پیش از خرید مایکروفر باید بدانید:

انواع مایکروفر

مایکروفرهای معمولی به کمک انرژی الکترومغناطیسی غذا را گرم می‌کنند و بر خلاف فرهای سنتی، فضا داخلی مایکروفرها گرم نمی‌شود و صرفا با کمک امواج غذا را گرم می‌کند.  مایکروفرهای کانوکشن‌دار قابلیت آشپزی سریع را دارد و به کاربران امکان تهیه غذا مغزپخت بدون خشک شدن و یا برشته شدن بیش از حد را می‌دهد. با مایکروفرهای کانوکشن‌دار به راحتی می‌توان کیک پخت. در این نوع مایکروفرها با استفاده از یک المنت هوا داغ ایجاد می‌شود و به کمک فن این هوا در فضا داخلی به گردش در می‌آید.نوع دیگری از مایکروفرها قابلیت گریل کردن را برای کاربران فراهم می‌کند و با استفاده از جوجه گردان آن به راحتی می‌توان یک مرغ کباب کرد.

محل قرار دادن مایکروفر

بعضی از مایکروفرها از انواع توکار هستند که در فضا تعبیه‌شده داخل کابیت یا دیوار آشپزخانه قرار می‌گیرند و ظاهر مدرن‌تری دارند. اشغال فضا کمتر مایکروفرهای توکار باعث می‌شود که گزینه مناسبی برای آشپزخانه‌های کوچک باشند. از معایب این نوع مایکروفر نصب سخت‌تر و قیمت بیشتر است. مایکروفرهای رومیزی در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و روی کابینت و یا شلف‌های آشپزخانه قرار می‌گیرند و نصب آن‌ها راحت‌تر است. با وجود قیمت ارزان‌تر معمولا فضا بیشتری اشغال می‌کنند و برای فضاهای کوچک مناسب نیستند.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید: 

توان مصرفی مایکروفر

توان مصرفی مایکروفرها معمولا بین 800 تا هزار و 500 وات است. هرچه دستگاه توان‌ بیشتری داشته باشد، به معنای سرعت بیشتر در آماده‌سازی غذا است. اگر کاربران قصد تهیه غذا برای خانواده پرجمعیت را دارند، بهتر است محصولی که توان بیشتری دارد، انتخاب کنند. هر چه مایکروفر توان مصرفی بیشتری داشته باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

تکنولوژی اینورتر

تکنولوژی اینورتر از امکانات جدیدی است که در مدل‌های جدیدتر قرار داده شده است. بر اساس این قابلیت مایکروفر می‌تواند مصرف انرژی را بر اساس میزان نیاز تنظیم کند و اکثر مایکروفرها بین توان صفر تا 100 فعالیت می‌کند. در این حالت به راحتی می‌توان بدون هدر دادن انرژی غذاهایی که به توان مصرفی کمتری نیاز دارند، طبخ کرد.

ظرفیت مایکروفر

کاربران باید بر اساس میزان مصرف و نیاز خود اندازه محصول را در نظر بگیرند. ظرفیت فضا داخلی مایکروفرها می‌تواند بین 20 تا 44 لیتر متغیر باشد. هر چه تعداد اعضا خانواده بیشتر باشد و کاربران بخواهند کارایی بیشتری از مایکروفر داشته باشند، نیاز به ظرفیت بیشتر دارند. برای خانواده دو تا چهار نفره ظرفیت 15 تا 30 لیتر کافی است و برای خانواده پرجمعیت با تعداد چهار تا شش نفر ظرفیت 32 لیتر می‌تواند نیازهایشان را برطرف کند.

 

تنظیمات و برنامه‌های پیش فرض

مایکروفرهای ساده تعداد برنامه‌های محدودی برای یخ‌زدایی و گرم کردن غذا دارند. در مقابل مایکروفرهای پیشرفته‌تر برنامه‌های متعددی برای پخت انواع غذا دارند. در بعضی از مدل‌ها قابلیت شروع با تاخیر وجود دارد و کاربران می‌توانند دستگاه را در زمان مد نظر خود تنظیم کنند که در آن هنگام شروع به کار کند. همچنین در بعضی از مدل‌ها قابلیت قفل کودک برای ایمنی دستگاه تعبیه شده است.

قیمت مایکروفر

قیمت مایکروفر تحت تاثیر امکانات و برند آن است. هر چه توان مصرفی و ظرفیت دستگاه بیشتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. کاربران می‌توانند با توجه به امکانات مد نظر و بودجه خود، بهترین مدل را انتخاب کنند.

 

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز