نوسانات ادامه دار نرخ دلار

لست سکند

قیمت دلار بازار آزاد روز سه شنبه اندکی بالا رفت و به محدوده 30 هزار و 150 تومانی رسید. قیمت این ارز خارجی در صرافی ملی با کاهش 101 تومانی نسبت به روز گذشته، 27 هزار و 300 تومان شد. برخی علت این نوسانات نرخ ارز را روند غیرقابل پیش بینی مذاکرات دانسته‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید

به گزارش کاماپرس، با وجود رشد انتظارات مثبت در بازار ارزی، دیشب یک خبر از نماینده ویژه آمریکا بار دیگر اوضاع بازار ارز را ملتهب کرد و شرایط را به گونه دیگری رقم زد. رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، طی مصاحبه با سی‌ان‌ان اعلام کرد که زمان باقی مانده برای احیای توافق هسته‌ای رو به اتمام است. در صورتی که ایران قصد ادامه روند برنامه هسته‌ای خود را داشته باشد، مذاکرات ظرف چند هفته متوقف خواهد شد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، درباره برجام اعلام کرده که مسیر دیپلماسی با ایران کوتاه شده اما محدودیت زمانی برای آن وجود ندارد. به گفته آنتونی بلینکن، آمریکا در حال بررسی گزینه‌های دیگری درباره ایران است و ورود این کشور به مذاکرات را بدون قصد جدی تحمل نمی‌کند. در صورت عدم دستیابی به توافق در آینده نزدیک، مذاکره برای یک توافق کاملا متفاوت حتمی خواهد شد.

نظر کارشناسی درباره نرخ دلار

سعید باستانی، نماینده سابق مجلس و کارشناس مسائل اقتصادی، اعلام کرده که همین مسائل پیش بینی را برای فعالان ارزی را سخت کرده است. دلار در حال حاضر از نظر حجم و عدد مالی مشکلی برای سفته بازی ندارد، ولی مسئله مهم این است که مذاکرات وین به نوعی امنیت فعالان در این بازار را خدشه دار می‌کند، بنابراین این موضوع باید کنترل شود.

قیمت پوند و یورو امروز هم افزایشی بود. نرخ پوند نسبت به روز قبل 286 تومان بالا رفت و به مرز 40 هزار و 148 تومان رسید. قیمت یورو هم در مقایسه با دیروز 264 تومان افزایش پیدا کرد و 34 هزار و 213 تومان شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز