نماد جام جهانی قطر و طراحی ایرانی‌اش را می‌شناسید؟

لعیب که طراحی آن را شخصی ایرانی برعهده داشته، به عنوان نماد جام جهانی 2022 فوتبال در نظر گرفته شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ جام جهانی قطر، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، لعیب توسط برگزار کنندگان مسابقات جام جهانی به عنوان نماد رسمی انتخاب شده که بازیکنی حاذق است و در واقع همان چفیه‌ای است که مردان عرب بر سر می‌گذارند.

در همین زمینه بخوانید:

به گفته فیفا، لعیب همه را تشویق می‌کند تا به خود ایمان داشته باشند؛ این کلمه نیز در زبان عربی به معنای بازیکن ماهر است.

آریاک سفر

برگزار کنندگان مسابقات جام جهانی معتقدند که لعیب تمام فرهنگ قطر را داراست و شخصیت آن سرگرم کننده و بازیگوش است؛ همچنین روحیه شادی، اعتماد و جوانی را زنده می‌کند.

طراح نماد جام جهانی قطر را حسین اوجاقی گرافیست ایرانی انجام داده که ساکن تهران است و فعالیت آکادمیک خود را از سال 84 آغاز کرده است. به گفته اوجاقی فیفا بر اساس رزومه افراد در لینکدین تعدادی طراح را برای این کار انتخاب کرده و طراحی را برایشان آزاد گذاشته بود. پس از طراحی، اوجاقی جز سه نفر برتر می‌شود اما پس از مدتی فیفا ایمیلی مبنی بر اینکه طراحی را خود قطر انجام می‌دهد، برای او ارسال می‌کند. پس از ناامید شدن این گرافیست، مدتی بعد امیر قطر ایمیلی برای او ارسال می‌کند که طرحی برای نماد جام جهانی دارند و می‌خواهند این گرافیست ایرانی بر روی طرح آن‌ها کار کند که در نهایت لعیب شکل می‌گیرد و به عنوان نماد جام جهانی رونمایی می‌شود.

گفتنی است با مشخص شدن نماد جام جهانی کار این گرافیست تمام نشده و او در حال کار کردن بر روی استیکرهای لعیب برای شبکه‌های اجتماعی است.

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز