نروژ بزرگ ترین کشتی هیدروژنی جهان را می سازد

گویا زمان تغییر و تحول در صنعت دریانوردی نیز فرا رسیده و به همین منظور یک کمپانی نروژی قصد دارد بزرگ‌ترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را طراحی و تولید کند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس؛ شرکت نروژی میکلبوست شیپیارد (Myklebust Shipyard) سازنده دو کشتی هیدروژنی خواهد بود که هر کدام به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند 120 خودرو را در طولانی‌ترین آبراه کشتی در داخل این کشور جا‌به‌جا کنند. علاوه بر این، این کشتی‌ها می‌توانند یکی از بنادر مهم نروژ را به مناطق قطبی متصل کنند.

کشتی‌های هیدروژنی ساخت نروژ  سال 2026 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و نقشی موثر در زمینه جابه‌جایی مسافر در مسیرهای آبی سخت و طولانی خواهند داشت. این کشتی‌ها  قرار است در آبراه‌هایی تردد کنند که تحت تأثیر شدید آب و هوا قرار دارند و تمامی نکات ایمنی در مراحل طراحی و ساخت آن‌ها مد نظر قرار می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

این کشتی‌های نروژی که بزرگ‌ترین کشتی‌های هیدروژنی جهان قلمداد می شوند 117 متر طول دارند و به طور میانگین 17 گره دریایی سرعت خواهند داشت. مخزن‌های هیدروژنی سوخت سلول‌های سوختی را تأمین می‌کنند و این سلول‌ها نیز برق مورد نیاز برای پیشرانه و دیگر سیستم‌های کشتی را فراهم می کنند.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز