نرخ دلار باز هم سقوط کرد؛ تاخت و تاز برجام در بازار ارز ادامه دارد

اخبار برجام همچنان در بازار ارز می‌تازد و باز هم این موضوع نرخ دلار را کاهشی کرده است. در حال حاضر نرخ دلار بازار آزاد با افت 1.6 درصدی نسبت به دو روز گذشته در محدوده 26 هزار و 150 تومانی قرار دارد. قیمت دلار بازار متشکل هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 1.1 درصد کم شده و به مرز 25 هزار و 107 تومانی رسیده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار ارز، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، اخبار برجامی اخیر حاکی از امکان یک توافق است و احتمالا معامله گران ارزی و فعالان این حوزه خود را برای این موضوع آماده می‌کنند. طبق آخرین اطلاعات ارائه شده از مذاکرات برجام، طرف‌های حاضر در این مذاکره امیدواری بیشتری نسبت به توافق پیدا کرده‌اند. همین قبیل مسائل توجه معامله گران بازار ارز را به خود جلب کرده و باعث کاهش بیشتر نرخ دلار شده است.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

دولت در بازار ارز دخالت نکند!

پرویز جاوید، کارشناس مسائل اقتصادی، در گفت و گو با افکار نیوز اعلام کرده که در حال حاضر روند بازار ارز طبیعی است و کاهش قیمت رخ داده کاملا منطقی به نظر می‌رسد. اما اگر بانک مرکزی تلاش داشته باشد که جلوی این کاهش را بگیرد مجددا همان شرایط قبلی به وجود خواهد آمد. یعنی با دخالت بانک مرکزی در روند تغییر نرخ ارز، بار دیگر تورم افزایشی شده و موج جدیدی از نرخ بیکاری و گرانی شکل خواهد گرفت.

بنابراین تا زمان مشخص نشدن نتیجه قطعی مذاکرات بهتر است که دولت اقدام خاصی در خصوص تغییر یا تعیین نرخ دلار صورت ندهد.

امروز نرخ پوند و یورو هم کاهش داشت. قیمت یورو با افت 483 تومانی نسبت به دو روز قبل، 29 هزار و 724 تومان شد. نرخ پوند هم در مقایسه با پنج شنبه گذشته 551 تومان کم شد و به مرز 35 هزار و 629 تومانی رسید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز